Is mijn werkgever in fout?

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

Is mijn werkgever in fout?

#1 , 05 apr 2023 15:44

Hallo,

Ik werk al 1 jaar onder de functie "online creator" if "marketing" terwijl ik onder webmaster of programmeur val.
Mijn werkgever betaald me ook niet genoeg loon voor wat ik doe, dit is vaak gezegd geweest door kennissen die al 20 jaar in IT zijn.
Onlangs ben ik dit tegen gekomen: https://www.sfonds200.be/nl/sectorinfor ... er-klasse/

Volgens mij ben ik in de verkeerde klasse en zou dit graag veranderen.
Is dit mijn recht of mag de werkgever dit kiezen?

verder heb ik opgemerkt dat mijn bruto 2095 euro isen mijn Netto 1950.
Op mijn loonfische is mijn loon veel lager maar krijg 250 euro "kosten aan werkgever"
Kan dit problemen voor mij maken ik heb deze jaar veel hoger getaxeerd geweest maar ben niet zeker of het door dit komt.

Alvast bedankt

eylis
Berichten: 8842

#2 , 05 apr 2023 16:46

In de marge; misschien wordt u minder betaald als online creator omdat u nog te veel spellings- en stijlfouten maakt ?

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2023 16:58

Ik heb het hier al vaker gezegd: barema’s zijn leuk voor ambtenaren, leerkrachten, verpleegkundigen, …

In profit sectoren en zeker voor bedienden wordt een loon gewoon onderhandeld.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt. Indien geen: beschouw wat je nu te weinig verdient als leergeld, maar vergeet niet op tijd opslag te vragen of te switchen naar een ander bedrijf als je meer waard bent geworden. Heb je iets of wat ervaring zijn die baremalonen voor marketing en IT zo laag dat vergelijken niet nuttig is.

Door de indexering in PC 200 is het verschil ten opzichte van goed verdienende collega’s weer groter geworden. Als jij met 2.000 euro 200 euro bij hebt gekregen door de index, heeft iemand met 4.000 euro dubbel zoveel bijgekregen en dus 200 euro meer afstand genomen.

Reclame

Terug naar “Loon”