Ex-werkgever weigert bonus te betalen

dirkf
Topic Starter
Berichten: 1

Ex-werkgever weigert bonus te betalen

#1 , 13 mei 2009 17:31

Hallo,

mijn ex-werkgever weigert een kwartaal bonus uit te betalen waar ik volgens contract recht op had.
Ik heb deze firma verlaten tijdens mijn proefperiode (na 5 maanden), maar in het arbeidscontract stond bij het artikel over de bonus geen referentie naar de proefperiode. De bonus betreft die van mijn eerste 3 maanden bij de firma, wat overeenstemde met het 4e kwartaal van hun fiscaal jaar. Voor de andere periode hadden ze nog geen targets opgesteld, en daar ga ik nu dus ook geen punt van maken.
De overeengekomen targets voor dit Q4 werden gehaald en afgetekend door het management, en zo doorgegeven aan HR.
Nu had ik net de HR verantwoordelijke aan de lijn (omdat ik geen antwoord krijg op mijn mails met vragen naar de status), en deze wist mij enkel te vertellen dat "de groep geen toestemming had gegeven voor het uitbetalen van deze bonus, omdat ik ondertussen de firma verlaten had". De "groep" verwijst naar de centrale diensten van dit internationale bedrijf. Ze wist mij ook nog te melden dat mijn toenmalige collega's hun bonus wél gekregen hadden, omdat ze daar wel toestemming voor gekregen hadden.

Mijn vraag is nu: wat kan ik hier aan doen, en vanaf welk bedrag is het interessant om actie te ondernemen? Het gaat mij ook om het principe, hoewel een extra'tje (waar je sowieso recht op had) uiteraard ook mooi meegenomen is voor een jong gezin.
Ik zag in een paar berichten verwijzingen naar directie Toezicht op de Sociale Wetten, en ook naar wetwinkels?

Alvast bedankt!
Dirk

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”