Online gaming

boetn
Topic Starter
Berichten: 5

Online gaming

#1 , 09 mei 2009 20:57

Beste,

Wij zijn momenteel bezig met online gaming op professioneel niveau.
Nu zouden we graag onze spelers een "loon" willen aanbienen.

Enkel wij zijn nog allemaal studenten (hoger onderwijs) en we zouden graag eens weten hoe dat juist zit volgens de belgische wetgeving.

Ik denk namelijk niet dat je dat zomaar mag doen zonder een soort van bedrijf op te starten of heb ik het daar mis?

Alvast bedankt voor uw antwoord,

Vriendelijke groeten,
Arne Claerebout

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 10 mei 2009 14:55

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:26, 1 keer totaal gewijzigd.

boetn
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 13 mei 2009 10:41

Indien we spreken over een winstpremie/fooi staan er dan daar limieten op voordat deze over gaan naar een loon volgens de wetgeving?

We zitten namelijk met het probleem dat niemand van ons een duidelijk zicht heeft op de wetgeving en hoe dit staat tegenover zo'n zaken alsook heeft er niemand van ons echt verstand van de wetgeving.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 13 mei 2009 11:06

Er al ooit eens aan gedacht eventjes bij een erkend sociaal secretariaat binnen te springen? Je kan ook altijd eens binnenstappen op je lokale belastingsdienst of in een permanentie van de RSZ. Daar kan je altijd vrijblijvend informatie krijgen.

boetn
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 14 mei 2009 09:43

Bedankt voor de tip, dat zal ik in de loop van volgende week zeker eens doen.

Terug naar “Loon”