Terugvordering vakantiegeld

EvaB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugvordering vakantiegeld

#1 , 26 jun 2022 16:29

Beste,

Vorig jaar november verandere ik zelf van werkgever.

Mijn vorige werkgever betaalde bij mijn vertrek zowel mijn loon, eindejaarspremie als vakantiegeld uit.
Op mijn loonfiche staat +1960 euro dubbel vakantiegeld huidig jaar, +2210 enkel vakantie geld huidig jaar en -256 inhouding dubbel vakantiegeld.
Van mijn huidige werkgever kreeg ik ook een vakantiegeldberekening, hierop wordt 1735 euro dubbel vakantiegeld vorig jaar afgehouden en krijg ik uiteindelijk 500 euro netto betaald.
Nu krijg ik mijn loonfiche (gewone berekening) van mei en hierop staat ook nog eens dat ze 1766 euro enkel vakantiegeld van vorig jaar terugvorderen, waardoor ik nu 2 maanden mijn voorschot krijg, maar geen afrekening (ik ben bediende, maar wordt in 2 schijven betaald).

Ik vraag mij af waarom dit vakantiegeld wordt teruggevorderd, en waarom zo veel? Kan dit kloppen en kan iemand mij uitleggen waarom? Ik heb de afgelopen jaren gewoon fulltime gewerkt, dan heb ik toch mijn vakantiegeld en verlofdagen van vorig jaar verdiend?
Bijkomend ging ik in november van een 38 naar een 30-uren week. Ik had mij dit jaar verwacht aan een bijna volledig aantal verlofdagen, maar mijn verlofdagen voor dit jaar zijn berekend op mijn huidige werkbreuk terwijl ik dacht dat verlof berekend werd op het vorige jaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 26 jun 2022 19:51

Simpele uitleg op een vraag die hier jaarlijks wel een paar keer voorbij komt:

https://www.jobat.be/nl/art/wat-gebeurt ... %20vertrek.

P.

Reclame

Terug naar “Loon”