Flexijob maar ingeschreven als arbeider

Thruxton
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Flexijob maar ingeschreven als arbeider

#1 , 16 jun 2022 09:32

Beste,

Ik werk sinds een 3tal maanden bij een bedrijf als Flexijob, de zaakvoerder en zowel ik hebben dit via mail duidelijk laten weten dat het voor een flexijob statuut is. Ik controleerde men loonfiches niet in detail, ik bekeek enkel de gewerkte uren en de dagen of die correct waren. Het viel mij vandaag op dat ik rsz betaalde.
Even gebeld met het interim bureau en het bleek dat ik ingeschreven was als arbeider. Op het contract staat polyvalent arbeider. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat dit een ander statuut ging zijn. polyvalent/flexi leek me hetzelfde. Ze hebben het contract nu aangepast maar zeggen dat ze geen vergoeding kunnen teruggeven aan mij. Ik heb daardoor een 1000tal euro mislopen. Elke werkdag kreeg ik ook een contract dat ik digitaal moest ondertekenen ? Kan ik hier iets aan doen ? Moet ik aandringen voor een vergoeding/terugbetaling of laat ik dit het best zo ?

Mvg,

Kevin Defer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 16 jun 2022 11:37

Hebt u deze contracten dan niet nagelezen alvorens te tekenen?

Thruxton
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2022 12:23

Helaas niet goed genoeg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 16 jun 2022 17:23

Lid vakbond daar eens gaan navragen wat nog kan.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jun 2022 22:44

Blijkbaar gaat het hier om dagcontracten. wat is uw uurloon?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Loon”