Belangenconflict

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Belangenconflict

#1 , 05 apr 2022 13:43

Mijn zus is advocaat en ze maakt de besluiten voor mijn ex-partner en familie tegen mij.
In de rechtbank zelf komt natuurlijk iemand anders pleiten (collega van een ander kantoor).
Het is zeer moeilijk aan te tonen natuurlijk, ondanks dat dit wel al bevestigd is aan mijn advocaat (mondeling).
Wat kan ik doen?
(Mails naar tuchtraad zijn reeds verstuurd)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 06 apr 2022 14:58

Beste

Zij is niet de advocaat van tegenpartij dus daar speelt geen belangenconflict. Het is de effectieve advocaat die het dossier beheert. Hij beslist de strategie en de inhoud. Dat uw zuster mee aan de redactie zou helpen is bedenkelijk maar de facto niet verboden.
U kan ook een en ander niet bewijzen.
Lijkt me dat u noch formeel noch qua bewijslast een punt hebt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2022 21:25

T.S., ik raad u aan om de volgende tekst https://www.declercq.com/kennisblog/teg ... ig-belang/
eens grondig te lezen en meermaals te herlezen, vooraleer te besluiten dat het hier om een belangenconflict gaat. En waarom zou uw ex-partner geen beroep kunnen doen op een advies van uw zus en waarom zou uw zus de uiteindelijke verdediging niet kunnen overlaten aan een advocaat van een ander kantoor? Zij kan dit bv gedaan hebben om conflicten als deze te vermijden. We zitten hier niet in Amerika. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 apr 2022 08:44

Mijn zus was mijn advocaat in mijn echtscheiding. Nu is ze advocaat van mijn ex. Ze behandeld wel degelijk het dossier. Dat heeft de advocaat die de zaak pleit ook tegen mijn advocaat gezegd.
Hoe duidelijk kan het zijn.
Dus dat kan allemaal?

Terug naar “Loon”