belastingen betalen op werk om gehandicapt persoon te helpen

josi
Topic Starter
Berichten: 551

belastingen betalen op werk om gehandicapt persoon te helpen

#1 , 04 mar 2009 15:04

Indien je naast je hoofdberoep(fulltime bediende) voor een gehandicapte persoon nog gaat bijwerken,eten maken,kuisen en dergelijke(deze persoon krijgt daarvoor een budget van het VAPH) moet je daar dan veel belastingen op betalen?
Het lijkt me een goed doel en je verdient iets bij maar als je het daarna allemaal moet teruggeven is dat natuurlijk minder goed!
Of is daar vrijstelling voor?
Vriendelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 04 mar 2009 15:30

ik denk wel dat je belastingen op dat inkomen moet betalen, ik zal het eens vragen aan de mensen in mijn omgeving

een goed doel zou zijn moest je op vrijwillige basis werken voor die gehandicapte, gratis of bijna gratis dus
dat is toch wat de fiscus zal zeggen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Zjef
Berichten: 156

#3 , 04 mar 2009 21:33

Het loon dat de persoonlijke assistent krijgt, is een inkomen. Dit wil zeggen dat het PAB-loon invloed heeft op het belastbaar inkomen van betrokken assistent.
http://www.vaph.be

Reclame

Dogfreakje
Berichten: 1

#4 , 01 jan 2010 11:26

Ik vermoed dat als je het over 'in dienst nemen' hebt, dat je voor die persoon werkt zoals je voor een ander zou werken.
Je kan ook als vrijwilliger werken en een vrijwilligersvergoeding ontvangen, vermoed ik. Hoe het dan ineen zit, zou ik vragen aan de helpdesk van BOL-BUDIV. Die is elke werkdag bereikbaar van 9 tot 12 en van 13 tot 17 uur op 09 324 38 77 of helpdesk@bol-budiv.be Daar kunnen ze je zeker een correct antwoord geven op je vraag.

Terug naar “Loon”