Bonus geweigerd

Kaanncann
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bonus geweigerd

#1 , 22 feb 2022 21:54

Beste leden

Ik heb een probleem met mijn baas. Mijn baas had iedereen op kantoor een bonus beloofd als we de target zouden behalen en dat is gelukt. Echter in die periode legde hij mij een stapel extra werk op terwijl ik toen had toegelicht dat dit onhaalbaar was als feedback en dat we een oplossing hiervoor moesten zoeken. De antwoord die ik toen kreeg was denk aan je bonus. Ik werd als het ware hiermee gedreigd. Na x aantal maanden toen iedereen de echte opgelegde target had behaald kreeg ik slechts de helft van de bonus terwijl iedereen alles kreeg. De reden was dat ik mijn werk zogezegd niet heb verricht terwijl ik duidelijk had gemaakt dat deze takenpakket enorm veel is en dat dit onhaalbaar is. Ook is hiervoor gewoonweg een fulltimer aangenomen. Dus men verwachtte van iemand die parttime werk deed dit erbij ook moest doen. Absurd dus. Ik had toen ook duidelijk gemaakt dat ik de helft niet moest hebben. Alsnog is dit mij doorgestort geweest en ik heb het teruggestort. Nu kreeg ik een aangetekende brief van de advocaat van mijn baas met de vraag waarom ik dit niet geaccepteerd heb? Ook voegde de advocaat toe dat mijn baas toch graag met mij verder wil samenwerken.

Wat moet ik nu hierover denken en wat moet ik doen? Ik snap gewoon niet dat er een advocaat bij wordt getrokken…

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 23 feb 2022 01:53

Je werkt halftijds? Dan is een halve bonus toch logisch ?

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#3 , 23 feb 2022 13:53

Gaat het hier over een collectieve bonus?
Die bonus wordt berekend naargelang je gepresteerde werkuren. Als je half-time werkt, krijg je de helft.

Reclame

Kaanncann
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2022 11:05

Er zijn er ook andere die halftijds werken en die krijgen de volledige…

pho450
Berichten: 192

#5 , 02 mar 2022 17:02

Over wat voor bonus spreken we? Als dit een bonus is op basis van uw prestaties, dan kan u er niet veel aan veranderen.
Wat moet je doen? Zet je principes even opzij en neem het geld aan.
Je vindt dat je baas je incorrect behandelt en beloont hem hiervoor door de bonus niet te aanvaarden?

FDU
Berichten: 13
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#6 , 07 mar 2022 01:00

Dit lijkt mij bijzonder vreemd. Indien de doelstellingen reeds vooraf werden gecommuniceerd, kan de werkgever deze 'en cours de route' niet zomaar wijzigen. Uiteraard hangt alles af van het soort bonus(plan). Indien u dit wenst, kunt u contact met mij opnemen.

Terug naar “Loon”