Werknemersbijdrage Bedrijfswagen

Volger1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werknemersbijdrage Bedrijfswagen

#1 , 29 nov 2021 13:07

Goeiemiddag,

Ik kreeg recent een aanbod van een bedrijf waarbij ik het VAA zelf maandelijks zou betalen via een werknemersbijdrage.
Dit zou dus betekenen dat ik geen belastingen betaal op mijn VAA maar dan kom ik op termijn naar mijn mening dus altijd negatiever uit? (huidig voorstel is een werknemersbijdrage van €105)

Zou iemand dit even voor mij kunnen bevestigen?
Aangezien ik tot nu toe altijd bedrijfswagens had waar ik zelf geen werknemersbijdrage diende te betalen en dus enkel het VAA van toepassing was.

Het nettoloon ligt nog altijd een stuk boven wat ik nu verdien maar ik wou graag even checken of er geen extra addertjes onder het gras zitten.

Alvast enorm bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 01 dec 2021 16:43

Samengevat: VAA verhoogt je belastbaar inkomen. Je betaalt er belasting op. Ruwweg 50€ per maand

Als je een deel van de wagenkost zelf betaalt (typisch om een grotere wagen te hebben van wat je contractueel of volgens de car policy krijgt) dan wordt dit afgetrokken van je VAA. Betaal je evenveel of meer dan je VAA dan wordt je VAA 0€ Maar je bent wel een dikke 100€ Netto per maand kwijt.

Als je een wagen krijgt volgens contract of car policy dan is het voorstel “een poging om je loonkost te drukken”. Als je daardoor een grotere wagen krijgt is t natuurlijk OK.

Reclame

Terug naar “Loon”