Herhaaldelijke foutieve berekeningen loon

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

Herhaaldelijke foutieve berekeningen loon

#1 , 21 sep 2021 14:33

Beste!

Volgend aanslepend probleem: werkgever maakt elke maand dezelfde fout bij de berekening van mijn maaltijdcheques.
Mijn bijdrage is contractueel 1,09, wordt echter sedert 1/1/21 aan 3 euro aangerekend. Zonder akkoord of informatie. Iedereen in de firma krijgt 7 euro aan MC, ben de enige die 4 euro krijgt. Echter door herhaaldelijke fouten kreeg ik vorig jaar 11 euro aan MC (4 en 7 euro per dag) en sedert dit jaar 7 euro. Heb dit gemeld, heb schriftelijk bewijs dat 'ze dit gingen corrigeren'. Na zoveel maanden AZ gestuurd. Ik vraag het verschil terug te krijgen (dus verschil van 3 euro en 1,09 euro). Ze hebben mijn bijdrage verhoogd zonder geldige redenenen, ze hebben schriftelijk bevestigd een fout te hebben begaan. En iedereen krijgt 7 euro.
Mijn argumenten: hun fout (verhoging eigen bijdrage en bedrag van 4 naar 7 zonder voorafgaand akkoord en het was hun fout trouwens, toegegeven) en ik ben (onterecht) de enige die minder krijgt tav alle andere personen.

Zij vinden dat ik de MC gebruikt heb en ik dus niets kan zeggen want heb meer gekregen...

Echter ze werden maandelijks geinformeerd. Ze gingen het corrigeren. Gestorte MC kunnen ook niet teruggestort worden.

Wat is jullie mening?

Thanks.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”