Indexatie achterstallig loon

Bart1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Indexatie achterstallig loon

#1 , 12 sep 2021 12:03

De arbeidsrechtbank en het Hof van Beroep heeft mijn werkgever veroordeeld voor het niet toekennen van anciënniteit bij aanwerving. 15 jaar lang (loopbaan bij huidige werkgever) is er dus te weinig loon uitbetaald. Mijn vraag is: moet ik bij de berekening van de achterstallen rekening houden met de toen heersende index, of mag ik enkel de loontabellen aan 100% gebruiken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2021 13:42

Bent u aangesloten bij een vakbond ? Laat die dan de vordering doen en leg het hun voor.

Voor de arbeidsrechtbank wie heeft u verdedigd ? Advocaat of vakbond moet de rechter een raming van het bedrag voorleggen : indexaties + wettelijke verhoging + rente.
Automatisch doet de rechter dat niet

Laat de berekening maken door de vakbond of uw advocaat. Iemand heeft zijn taak niet volbracht.

Bart1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2021 15:04

Bent u aangesloten bij een vakbond ? Laat die dan de vordering doen en leg het hun voor.

Voor de arbeidsrechtbank wie heeft u verdedigd ? Advocaat of vakbond moet de rechter een raming van het bedrag voorleggen : indexaties + wettelijke verhoging + rente.
Automatisch doet de rechter dat niet

Laat de berekening maken door de vakbond of uw advocaat. Iemand heeft zijn taak niet volbracht.
Niet aangesloten bij vakbond. Het was gewoon een vraag uit interesse. Mijn advocaat heeft juist het arrest van het Hof van Beroep doorgestuurd. Hij doet zeker zijn job, maar ik wou zelf mijn berekeningen even maken.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2021 15:39

Er zou toch al een voorstel tot vergoeding moeten geweest zijn voor de rechter.

De berekening van de totale vergoeding ligt niet zo simpel.
Indexaties van 15 jaar, loonsverhogingen ( schaalaanpassingen ), eindejaarspremies, verlofgelden ... ? en dan nog de rente berekening. Is niet zo op één twee drie gedaan.

Waarschijnlijk ( zonder vastlegging bedrag door de rechtbank ) zal het hier om een compromis tussen de advocaat en de werkgever gaan. Ook bijkomend : RSZ en belastingen en andere afhoudingen.

Terug naar “Loon”