Bedrijfswagen bijdrage betalen

Rdg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen bijdrage betalen

#1 , 02 jul 2021 00:38

Ik ben sinds eind mei thuis wegens ziekte, de arbeidsongeschiktheid is verlengd tot in de loop van juli.

Ik heb echter een bedrijfswagen, als bediende heb ik de eerste 30 dagen ook nog het recht om die te gebruiken. Daarna is het aan mijn werkgever om te beslissen of hij hem terugvordert.

In de car policy staat er aangegeven dat de wagen teruggevraagd kan worden na de eerste 30 dagen of dat er een forfait aangerekend kan worden per dag indien de wagen na de wettelijk gedekte periode nog gebruikt wordt.

Nu is mijn vraag: kan mijn baas zomaar een bedrag vorderen als hij de wagen nooit teruggevraagd heeft?
Stel dat in hem blijf gebruiken omdat er nooit een communicatie komt van zijn kant, kan het dan dat er plots een factuur op me ligt te wachten?

De band met mijn werkgever is niet fantastisch dus ik ben niet echt happig om dit ter sprake te brengen. Geen slapende honden wakker maken…

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”