Maaltijdchesueskaart

verokebruce
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Maaltijdchesueskaart

#1 , 27 jun 2021 05:20

Ik ben op 19 april full time bij het poetsbureau beginnen werken, steeds met voorlopig nog weekcontracten en na 3 maand normaal gezien met een vast contract. We zijn nu 28 juni...Reeds 10 weken verder dus, en ik heb nog steeds mijn maaltijdchesueskaart niet ontvangen. Men had mij bij het starten op dit bedrijf gezegd dat de kaart zou worden opgestuutd en dit ong 6 weken duurt (en dan zou ik ze dus ontvangen) is het normaal dat dit zo lang duurt (kaart zou van edenred zijn) of moet ik deze normaal binnen een bepaalde termijn krijgen want als ik er bij de werkgever naar vraag krijg ik als antw dat de kaart aangevraagd is maar dat het wel even duurt voor ze opgestuurd wordt ( eerst was het 6weken nu zeggen ze een aantal weken) 10 weken lijkt muj nu toch wel heel lang maar weet niet of dit normaal is of wettelijk zo lang kan/mag duren, is tenslotte toch een deel van mijn loon.
Mvg veronique de cock

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vely
Berichten: 72

#2 , 27 jun 2021 07:53

10 weken is mi al lang.. de kaart wordt meestal pas aangemaakt nadat de eerste maaltijdcheques zijn aangevraagd. Check dus zeker je loonfiches of deze erop vermeld staan. Er wordt een persoonlijk aandeel afgehouden op je loon. Indien ze op je loonfiches staan, kan je vragen waar de kaart zal toekomen Werkgever kan dit kiezen: op het werk of bij u thuis. Indien er geen maaltijdcheques vermeld zijn op je loonfiches moet je hr hier dringend het nodige voor doen. Heb je al iets van briefwisseling gekregen van de uitgever?

Reclame

Terug naar “Loon”