Wagens in car policy lager dan leasebudget

Koen123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wagens in car policy lager dan leasebudget

#1 , 07 jun 2021 14:20

Beste,

Mijn werkgever heeft de car policy gewijzigd waardoor we van vrije wagenkeuze* nog slechts uit een beperkte lijst vaste modellen kunnen kiezen.
Het leasebedrag voor deze vaste modellen ligt echter significant lager dan het leasebudget dat ik ter beschikking heb (ongeveer 2/3de van mijn leasebudget).

Hierdoor heb ik het gevoel dat ik waarde verlies, omdat ik niet mijn volledige leasebudget kan opdoen.
In mijn arbeidscontract staat het leasebudget vermeld. De car policy kan de werkgever wel eenzijdig wijzigen.

Mijn vraag: Kan een werkgever een car policy zo wijzigen dat een werknemer niet meer zijn volledige arbeidscontractuele lease budget kan opdoen?

Alvast bedankt!

* vrije wagenkeuze: er zijn wel enkele beperkingen mbt kleuren ("business") en opties (oa airco). Maar in principe niets wat je tegenhoudt om het volledige budget op te maken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”