Loon maart nog niet betaald

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Loon maart nog niet betaald

#1 , 06 mei 2021 20:52

Goedenavond allen,

Mijn loon van maart is nog niet gestort, ondanks dat ik hier al enkele keren contact voor opgenomen heb bij mijn werkgever en hun aangemaand heb om mijn loon te storten. Hierbij kwam de belofte dat het nog verwerkt ging worden, dat het volgende week gestort ging worden, etc. Om een lang verhaal kort te maken, geen progressie na al die weken en ze hebben mij gewoon aan het lijntje gehouden.

Ik heb hen vandaag een laatste maal aangemaand en verzocht mijn loon zo snel mogelijk te storten. Ik vermoed dat dit ook weer niet zal gebeuren, mijn vraag dus wat zijn de volgende concrete stappen die ik kan zetten om toch nog aan mijn loon te komen. Alles samen zou dit nog gaan om een 3000 euro netto. Ik ben geen lid van een vakbond.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2021 09:10

Veel pech dat je geen lid bent van een vakbond.

neem contact op met de inspectie

Hier staan de adressen waar je moet zijn .

https://werk.belgie.be/nl/over-de-fod/s ... en/externe
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mei 2021 10:02

Veel pech dat je geen lid bent van een vakbond.

neem contact op met de inspectie

Hier staan de adressen waar je moet zijn .

https://werk.belgie.be/nl/over-de-fod/s ... en/externe
Mensen onderschatten dikwijls de waarde van een goede vakbond.
Hij kan toch aansluiten als hij wil, zal waarschijnlijk eerst een jaarbijdrage moeten betalen ( = logisch ). Maar deze kunnen hem helpen.

Link van Lowie volgen.

Zou ook een informeren rondom of zelf opzoeken of werkgever niet in slechte papieren zit ( nakend faillissement ? ).

Reclame

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2021 13:40

Ik ben helaas niet aangesloten bij een vakbond, dat klopt. Maar daar was/is een reden voor. Vandaar mijn vraag, wat kan ik ondernemen gegeven de huidige situatie/toestand?

- Ik moet nog +- 3000 euro netto ontvangen
- Ik heb de loonbrief van maart reeds ontvangen, maar het loon is nog niet gestort.
- Werkgever hield mij aan het lijntje en negeert nu alle communicatie.
- Geen lid van een vakbond
- Het is mogelijk dat mijn werkgever in slechte financiële papieren zit

Nu is mijn vraag, wat kan ik ondernemen om de kans zo groot mogelijk te maken dat ik toch nog mijn geld nog zie.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mei 2021 14:44

Bent u alleen op de firma die niet betaald is ? Indien de andere personeelsleden ook onbetaald zijn : samen een aangetekend schrijven richten tot de werkgever : met een uiterste datum voor betaling en vermelden + de wettelijke intresten voor laattijdige betaling.

Is er bij uw collega's iemand die bij de vakbond is, laat deze dan in aller naam aangifte doen en bijstand vragen. Is er een syndicale afvaardiging in het bedrijf ? Anders deze zeker ook inschakelen.

U heeft een reden om niet bij de vakbond te zijn : u heeft toch geen problemen met alle vakbonden ?

Anders zoals reeds gezegd : direct aansluiten bij eender welke vakbond ( zal u 1 jaar lidgeld kosten ), maar deze hebben hiervoor een juridische dienst.
En heeft u de gegevens in de link verstrekt door Den Lowie reeds geraadpleegd ?

Kijk ook eens naar het volgende : https://www.nbb.be/nl/balanscentrale/ra ... ng-consult

klikken op blauwe balk TOEGANG TOT CONSULT
invullen : ofwel naam firma
ofwel ondernemingsnr. 10 cijfers beginnend met 0

hier kan men de laatst neergelegde jaarrekening nakijken; kunt u zien in welke situatie uw werkgever in het vorige boekjaar vertoefde en zelfs de vorige jaren.

Terug naar “Loon”