poetsvrouw met nacht?verloning?

boemba
Topic Starter
Berichten: 3

poetsvrouw met nacht?verloning?

#1 , 25 mei 2006 19:41

Hallo,

Ik heb een aabieding gekregen om als poetsvrouw te gaan werken in serviceflats.
Dit werkt echter met een permanentiesysteem dat ook door de poetsvrouwen wordt gedaan.Wat betekent dat je er weekends, feestdagen,nachten,...kortom 24/24 is er een poetsvrouw.Altijd alleen, ook met de nacht.
Is dit wettelijk?
Ik vroeg naar verloning en er is geen ploegenpremie, zaterdag is 50%, zondag 100% en nachten wordt betaald als overuren!!!en komt naar op 25%.
Als ik dit uitreken zou dit geen al te hoog loon zijn.
Iemand?

Dank u wel.

Sofie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 25 mei 2006 20:49

Nachten die betaald worden aan 25% lijkt me (op het eerste zicht) NIET te kunnen...evenwel is het ONMOGELIJK een 'correct' antwoord te geven zonder te weten onder welke CAO er gewerkt word...

boemba
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 26 mei 2006 12:53

Hallo lex,

Het zijn serviceflats van het ocmw en je krijgt een arbeiderscontract.
Kan je me met deze info verder helpen?

Sofie.

Reclame

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#4 , 26 mei 2006 14:11

Het spijt ons u te moeten meedelen dat dit NIET voldoende is.

Terzake dienen wij in kennis te worden gesteld van de afspraken tussen werkgevers en werknemers (of diens vertegenwoordigers), dewelke vervat zijn in de collectieve arbeidsovereenkomst (CAO).
De COLLECTIEVE arbeidsovereenkomst betreft een AANVULLING op de INDIVIDUELE arbeidsovereenkomst.

Wij menen dat u niet gediend bent met allerhande gissingen.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 26 mei 2006 14:46

Hallo lex,

Het zijn serviceflats van het ocmw en je krijgt een arbeiderscontract.
Kan je me met deze info verder helpen?

Sofie.
Werken die wegens hun aard niet mogen worden onderbroken, in de zin van artikel 22, 2? van de arbeidswet van 16 maart 1971, zijn werken die uit hun aard dag en nacht gedurende alle dagen van de week zonder onderbreking moeten worden uitgevoerd. (Cass. 6 dec. 1977, Pasicrisie belge, 1978, I, 394-396)

Wat betreft de CAO... http://meta.fgov.be/pa/paa/framesetnlkg01.htm (VERMOEDELIJK 318)

boemba
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 26 mei 2006 18:15

Hallo lex,

Alleszins heel erg bedankt voor de moeite.
Ik denk dat ik het toch niet ga doen.

Sofie.

Terug naar “Loon”