veranderen v werk 2e helft v/h jaar=verlies 13e mnd?

didriek
Topic Starter
Berichten: 5

veranderen v werk 2e helft v/h jaar=verlies 13e mnd?

#1 , 06 jan 2009 14:52

Ik heb in juni 2008 mijn ontslag genomen en overeengekomen met beide werkgevers dat ik ging beginnen bij mijn nieuwe werkgever 1 september 2008.

Van mijn vorige werkgever heb ik alles gekregen:
- pro rata eindejaarspremie (8/12 dus, tot augustus)
- verlofgeld
- vakantiegeld

Nu blijkt dat ik van mijn nieuwe werkgever geen eindejaarspremie of 13e maand kan krijgen voor mijn gewerkte 4 maanden vorig jaar 2008...
Want, om recht te hebben op een eindejaarspremie moet je 6 maand in dienst zijn :( (blijkbaar wettelijk, want mijn baas had het ook maar gehoord via Securex, bij wie de lonen uitbetaald worden...)

(paritair comité 218)

Dus moet ik vaststellen dat het niet aan te raden is, of zelfs algemeen af te raden, te veranderen van werk de 2e helft van het jaar :?:

Veranderen in de 1e helft krijg je je 13e maand pro rata, en alle verlof- en vakantiegeld, en omdat je bij je nieuwe werkgever langer dan 6 maand kan werken heb je ook recht op een eindejaarspremie van deze.

Maar veranderen in de 2e helft is deze eindejaarspremie voor de gepresteerde maanden bij de nieuwe werkgever gewoon weg :!:
foetsie :?

Ergens anders beginnen ergens eind juni of begin juli maakt dus VEEEEEL verschil uit :?: :?: :?:

Als ik het goed begrijp ben ik dus wettelijk in de zak gezet, klopt dit??????
:cry:

Edit:
Zelfs mijn huidige werkgever wou mij een eindejaarspremie geven, stond versteld dat ik deze niet gekregen had... Maar nu zet hij zich achter die 6 maand die hij zelf net ontdekt heeft, na zichzelf te informeren... :evil:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
didriek
Topic Starter
Berichten: 5

#2 , 13 okt 2009 13:32

niemand die dit kan bevestigen?

Reclame

Terug naar “Loon”