Vakantiegeld teveel betaald gekregen

bond james bond
Topic Starter
Berichten: 8

Vakantiegeld teveel betaald gekregen

#1 , 01 jan 2009 20:52

Wij hebben vorige week volgende brief gekregen van mijn vrouw haar vorige werkgever:

"Geachte mevrouw Bond,

In 2007 hebt een decemberafrekening vakantiegeld ontvangen. Het enkel vakantiegeld wordt afgetrokken in juni 2008. Aangezien dit voor u niet kon gebeuren wegens zwangerschapsrust in die maand is deze inhouding verrekend in september (code 1930 op loonbrief).
Gelieve het bedrag van XXXX euro te willen terug storten."



Mijn vraag is de volgende:

Moeten wij dit bedrag terugbetalen? Mijn vrouw is in oktober dit jaar voor een nieuwe werkgever beginnen werken, dus wij zouden dit eigenlijk liefst gewoon bijhouden (ze heeft een soort van eindafrekening van haar vorig werk).

Bedankt,

James

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bond james bond
Topic Starter
Berichten: 8

#2 , 06 jan 2009 11:03

Iemand die een idee heeft?

Bedankt

james

artliner
Berichten: 41

#3 , 07 apr 2009 20:02

Laat anders maar eens narekenen of het enkel en dubbel vakantiegeld volgens het juiste percentage werd uitgerekend toen je vrouw weg ging.

Of het aantal vakantiedagen wel klopt. Of de overuren wel juist zijn uitbetaald etc. Of de feestdag die in de volgende maand na vertrek wel betaald werd ....

Best alle loonfiches van een heel jaar binnenbrengen bij de sociale dienst van de vakbond.

Ik ben nog geen enkele keer van de eerste keer correct uitbetaald toen ik zelf ontslag nam.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 11 apr 2009 10:24

Als u teveel loon hebt gekregen bent u wel verplicht om dit terug te betalen.

Vakantie geld wordt dacht ik toch overgeboekt naar de volgende werkgever?

Maar laat eerst een grondig uitrekenen door de vakbond zoals gezegd.

Terug naar “Loon”