Inschrijven als naakte eigenaar

B D W
Topic Starter
Berichten: 21

Inschrijven als naakte eigenaar

#1 , 12 nov 2008 20:44

Beste,

recent is mijn vader overleden en heb ik de zaak geërfd als officële erfgenaam. Ik ben naakte eigenaar en mijn ma heeft het vruchtgebruik. De zaak heeft veel werknemers en ikzelf werk voltijds in een andere firma. Ik werk nog een deel van mijn tijd mee in de zaak van mijn ouders. Ik was steeds officieel ingeschreven maar nu vragen we ons af of dat nog nodig is, nu ik naakte eigenaar ben.

Kan er hier iemand ons mee verder helpen ?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 14 nov 2008 13:30

Ik ga ervan uit dat de zaak geen vennootschap is en dat uw ouders getrouwd waren onder het wettelijk stelsel,zonder huwelijkscontract en zonder testament.

Moeder blijft dan voor de helft volle eigenaar van de onderneming en erft de helft ervan in vruchtgebruik. Dit houdt in dat zij alleen de onderneming verder beheert en er het genot van heeft.

Uw prestaties in die onderneming verricht u dan ook verder als werknemer.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”