WERKGEVER(interim) PAST UURLOON AAN en zet loon om in eenmalige premies

Aby595c
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

WERKGEVER(interim) PAST UURLOON AAN en zet loon om in eenmalige premies

#1 , 28 feb 2021 20:34

Hallo,

Ik werk al bijna een jaar als uitzendkracht bij een groot bedrijf PC200 en dit via een bekend uitzendkantoor.

Na enkele maanden werk ik gepromoveerd en kreeg ik 20 mensen onder me. Er werd geen loonverhoging voorgesteld omdat ik me eerst moest ‘bewijzen’.(ik heb ruim 15 j ervaring als leidinggevende maar soit in tijden v covid ben je blij met werk.
Opnieuw enkele maanden later toch opslag gekregen verhoging met ong 4 euro per uur.

Nu half jaar later trekken ze dit weer in (niet enkel bij mezelf maar alle leidinggevenden) en zetten ze dit om naar een eenmalige premie per maand.

Antwoord: komt op hetzelfde neer je verliest niets.
Mijn vraag: kan dit zomaar, je verliest niets (mijns inziens verlies je wel brutoloon dat meetelt voor je evt werkloosheidsuitkering, vakantie, overuren etc) ..en bovendien de functie staat op papier nog idem als tevoren en toch plots 4 euro uurloon eraf.

Wss een goedkopere manier om uit te betalen, hier is nooit iets op papier geweest. (Interim voert uit wat de klant vraagt).

Iemand tips? Thanks

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”