Interimkantoor weigert gewaarborgd loon te betalen

itsalready
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Interimkantoor weigert gewaarborgd loon te betalen

#1 , 19 feb 2021 19:14

Hallo allemaal,

Ik ga even in het kort mijn situatie proberen uit te leggen, ik zou graag willen weten of dit correct is?
Ik werk sinds 2-11-2020 als interim bij een bedrijf, elke week krijg ik een weekcontract toegestuurd.
Nu alles goed en wel tot dat ik vorige week maandag 8-2-2021 ziek ben geworden, ik heb alles volgens het boekje gedaan, ik heb het bedrijf waar ik werkzaam ben gebeld, en hun ook het doktersattest toegestuurd, ik heb ook het interim gebeld uiteraard en zij vroegen mij om het doktersattest ook toe te sturen, ze zeiden ook aan de telefoon omdat je 1 maand anciënniteit hebt dat je gewaarborgd loon krijgt.
Nu is het zo dat ik die dag dat ik mij heb ziek gemeld normaal gezien om 09.00u moest werken, (het bedrijf waar ik werkzaam bent maakt de planning een maand vooruit dus ik weet een maand op voorhand wanneer en hoelaat ik moet werken, maar ik had nog geen contract gekregen om te ondertekenen, nu is het zo dat het soms voorkomt dat ik nog geen contract heb gekregen op maandag maar dan wel gewoon moet werken uiteraard, en dan krijg ik dinsdag het contract dat ik dan teken (ik weet dat normaal gezien als je werkt zonder contract eigenlijk automatisch recht heb op contract onbepaalde duur), maar ik ben geen moeilijke persoon dus ik doe gewoon netjes wat mij opgedragen wordt.
Normaal krijg ik elke woensdag mijn loon, maar ik zag dat ik deze niet heb gekregen, ik dacht huh? ik heb toch netjes alle regels gevolgd en alles gedaan wat we van me hebben gevraagd, dus ik bel ze op om te vragen of er misschien vertraging is verlopen deze week, en het antwoord dat ik kreeg is nog belachelijker dan belachelijk.
Nu is het dus zo omdat ik ziek ben geworden hebben ze mijn weekcontract geannuleerd zodat ze mij geen gewaarborgd loon hoeven te betalen, uiteraard een hele vieze streek, ik heb ze gezegd dat ik normaal gezien diezelfde dag dat ik ziek was geworden om 09.00u moest werken net als iedere andere week dus waarom doen jullie nu alsof jullie neus bloedt?
Nu zij de interim medewerkster dat zij de contracten niet deed maar dit wel zou doorgeven aan de dienst die dat wel deed, nu kreeg ik vandaag een telefoontje dat ik toch maar uitkering moest aanvragen bij de ziektekas, nu heb ik gevraagd hoe zij hier in godsnaam bij komen?

Nu heb ik een toevallig bij mijn interim contracten een getekend contract van hun voor die week waarin ik ziek ben geworden, dat wel door hun is ondertekend, dit heb ik ook naar hun toe gemaild met mijn gedachten erbij.

Ik ben nog in afwachting van een antwoord.

Dit is toch niet mogelijk?

Wel de lasten maar niet de lusten, als interimmer heb je dus echt geen rechten alleen plichten.
Maandag zal ik ook mijn vakbond contacteren hierover.

Heeft iemand een idee hierover, ik sta toch in mijn recht of ben ik helemaaaal gek aan het worden.

Soms benijd ik de grote criminelen en gangsters, eerlijk zijn en hard werken en dan vervolgens uitgelachen worden en in de zak gezet worden.

Heeft iemand misschien advies voor mij hierover of heeft iemand ook al eens een soortgelijke probleem gehad?

Sorry voor het hele verhaal, ik had gezegd dat ik het kort zou houden maar het is me niet gelukt.

Alvast bedankttt allemaal voor het lezen.

Love and Peace

Mona

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2021 08:48

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Loon”