Terugvordering commissie na verlaten firma

StevenD
Topic Starter
Berichten: 4

Terugvordering commissie na verlaten firma

#1 , 02 okt 2008 15:33

Beste,

Ik heb eind augustus mijn ex-werkgever verlaten. Normaal gezien zou ik eind september ten laatste mijn eindafrekening moeten krijgen. Uitbetaling vakantiegeld en dubbel vakantiegeld, commissies, enz. Nu heb ik nog steeds niet opntvangen. De reden is dat ze plotseling gemerkt hebben dat ik voor de eerste 6 maanden van dit jaar te veel commissie heb ontvangen. Daarom blokkeren ze mijn laatste uitbetaling en eisen ze zelfs nog geld van mij terug.

Mijn vraag is of zoiets wel degelijk kan? Natuurlijk kan ik niets meer controleren omdat ik geen toegang meer hebben tot de applicaties waar alle gegevens instaan. Een reden temeer is dat ik reeds een eindafrekening gekregen had voor de eerste 6 maanden van 2008 en nu ik het bedrijf verlaat klopt het plots niet meer. Wat kan ik doen?
Het betreft hier een brutobedrag van om en bij €8000.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Steven D.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
StevenD
Topic Starter
Berichten: 4

#2 , 10 okt 2008 16:59

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat er inderdaad een fout geslopen is in de berekening van mijn commissie, meer bepaald in het territorium waarop ik afgerekend werd (werkgever heeft heel belgie genomen ipv een deel). Vermits in het interne systeem met codes gewerkt wordt, heb ik dit dus niet gemerkt bij de maandelijkse berekening. En mijn werkgever kennelijk gedurende 8!!! maanden ook niet, tot ik plots het bedrijf verlaten heb.

Iemand die advies kan geven of iets dergelijks heeft meegemaakt?

Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Loon”