bedrog of niet?

J.P
Topic Starter
Berichten: 52

bedrog of niet?

#1 , 30 sep 2008 15:42

Ik heb mijn ontslag gegeven omdat ik elders meer kon verdienen en nu moet ik tot eind december blijven (opzegtijd) nu gebeurd het volgende (het is een kleine KMO) mijn collega's krijgen nu plotseling loonsverhoging zelfs degene die nog maar drie maanden van de zes in zijn proefperiode zit.Ondertussen kan ik mijn drie maanden opzeg uitdoen met een kleiner loon dan de persoon in de proefperiode.
Dank zij mijn ontslag hebben zij opslag gekregen (wat ik hen ten zeerste gun) maar dat ik hier drie maanden aan een veel lager loon hetzelfde werk moet blijven verrichten dat zit me hoog en vind ik puur pesterij.Kan ik hier iets tegen doen?

met dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 01 okt 2008 11:24

Hmm, m.i. mag een werkgever zijn 'tevreden' werknemers een extra'tje geven...door zelf uw ontslag te geven, om welke reden dan ook, bent u niet tevreden...k'vraag mij dan af of een werkgever ook de ontevreden werknemer moet belonen...ik meen van NIET...

J.P
Topic Starter
Berichten: 52

#3 , 01 okt 2008 15:15

noem jij 800 euro bruto per maand een extraatje? nu hebben zij hetzelfde loon als ik bij mijn nieuwe werkgever , ik gun het mijn collega's maar als mijn werkgever het mij kwalijk neemt dat IK ontslag neem en dan plotseling de andere loonsverhoging geeft op dergelijke schaal dan is er toch iets, of anders is hij tot inzicht gekomen dat hij te weinig betaalde in onze sector.

Vriendelijke groeten

Reclame

Beachcomber
Berichten: 572

#4 , 01 okt 2008 17:00

Uiteraard, maar dat betekent niet dat u die voorwaarden ook nog moet krijgen. Ik kan me voorstellen dat het steekt, maar u kan daar juridisch weinig tegen doen.

Tope
Berichten: 916

#5 , 01 okt 2008 17:32

Zo ineens een loonsverhoging van 800 Euro per maand voor iedereen, dat kan ik moeilijk geloven.
Als de lonen werkelijk zo laag lagen, waarom gaven dan niet meer werknemers reeds hun ontslag?

paling
Berichten: 280

#6 , 01 okt 2008 17:43

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 03:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 02 okt 2008 10:11

Kijk: het komt erop neer dat je je baas in de steek laat, wat uiteraard je volste recht is,...je kan toch niet verwachten dat de werkgever je daarvoor ook nog eens gaat belonen...wat voor een vb. zou dat zijn voor de werknemers die wel loyaal zijn...ik blijf bij wat ik eerder al schreef en voorzover nog nodig sluit ik me aan bij ik overige antwoorden...aangezien het niet om een loonsverhoging gaat overeengekomen bij CAO noch om een indexaanpassing zal je het de komende 3 maanden moeten doen met je huidige loon.

ps: Vóór je ander werk zocht had je mss. ook bij je huidige werkgever om een loonsverhoging kunnen vragen...

JohnD
Berichten: 3580

#8 , 02 okt 2008 15:13

Wel, sinds de originele poster er al lang vandoor is, zoals gewoonlijk indien de antwoorden niet naar hun zin zijn, hebben we er het raden naar. Een ding staat als een paal boven water en dat is die zogezegde loonsverhoging van 800 Euro, brutto of netto.

Slechts een heel klein beetje logica is er nodig om te weten dat er hier een nulletje te veel geplaatst is. Het zou zelfs om meerdere werknemers gaan wat het nog onmogelijker maakt. Zo'n gekke werkgevers bestaan gewoon niet.

In elk geval word er hier aan een principe voorbijgegaan dat in de interimwereld althans reeds wet is: nl. voor gelijk werk gelijk loon, zeker binnen dezelfde onderneming.

Moest J.P. dit voor een arbeidsrechtbank aanvechten zou hij misschien nog gelijk krijgen ook. Zijn kansen zijn mogelijk minder omdat hij in een opzegperiode zit. Moest dit buiten zijn opzegperiode gebeuren waren zijn kansen alleszins hoger.

My 2 cents.

J.P
Topic Starter
Berichten: 52

#9 , 03 okt 2008 00:15

Ik begrijp dat het moeilijk is voor sommigen hier om te geloven dat het wel degelijk 800 euro is .
Kijk in november 2007 kreeg ik al een andere aanbieding toen ben ik met mijn huidige baas gaan spreken en kreeg ik loonsverhoging ,maar ik vind het niet juist dat ik altijd moet zeggen "ik heb een aanbieding van x of y en mijn loon zal daar zoveel zijn" dat begint dan meer op chantage te lijken zo van "geef me dat loon of ik ben weg" ik zit in een knelpuntberoep en heb het geluk dat de werkaanbieidngen mij aangeboden worden, ik benijd mijn collega's niet maar het werkt gewoon demotiverend voor de maanden dat ik er nog ben, al zal mijn werk hier niet onder lijden.
case closed zou ik zeggen.

Groetjes en bedankt voor jullie antwoorden.
J.P

Terug naar “Loon”