Veranderen van werk en verlofdagen

MissC
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Veranderen van werk en verlofdagen

#1 , 23 dec 2020 13:32

In september ben ik veranderd van werk. Ik had nog 13 dagen wettelijk verlof van mijn vorige werkgever. Vakantiegeld en dubbel vakantiegeld is allemaal uitbetaald geweest.
Nu, op het einde van jaar, heb ik nog 9 van die dagen over bij mijn nieuwe werkgever.
4 dagen heb ik kunnen nemen (uiteraard onbetaald).
Wat zal er nu gebeuren met die resterende 9 dagen? Die vervallen gewoon ? Ik word er extra op belast? Of wat zijn nog mogelijkheden? Heeft dit invloed op mijn verlof van 2021?

Bedankt voor de raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2020 15:20

geeft geen invloed op je verlof van volgend jaar.

als je niet stempelt of ziek bent in december is er geen vuiltje aan de lucht, en belastingen ja men betaald op alles wat je krijgt belastingen, en die dagen dat je werkt betaal je toch ook belastingen of niet soms ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2021 10:55

TS is zoals den lowie zegt.

Uw verlof laat u gewoon vallen, en het uitbetaalde bedrag voor het saldo van 9 dagen heeft u ontvangen en heeft verder met de belastingen niets te maken. 9 dagen extra in uw wallet. Goed begin 2021

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2021 14:23

Het opgebouwde verlof bij uw vorige werkgever werd door uw vorige werkgever bij einde uitdiensttreding uitbetaald. Deze bedragen worden belast in het jaar dat ze worden uitbetaald. Niet opgenomen dagen, die betaald werden, zullen door uw huidige werkgever niet betaald worden. Gebeurt dit wel dan is dit een extra voor u, dat weliswaar op uw loonfiche zal vermeld worden en dus ook belast worden in het jaar van betaling. Lonen worden belast in het jaar van uitbetaling. Een aanslag kan wel verschillen als het om achterstallen zou gaan over voorgaande jaren.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Loon”