Ecocheques niet ontvangen

KL96
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ecocheques niet ontvangen

#1 , 04 dec 2020 14:26

Ik ontving in december 2019 een loonbrief waarin stond dat ik recht had op ecocheques ter waarde van een redelijk bedrag. Nu weigert mijn werkgever deze uit te betalen en beweert dat ze deze nooit heeft ontvangen. (Ondertussen ben ik hier al bijna een jaar achter aan het vragen)
Pre-corona en in de periode van juni-oktober, toen ik gewoon aan het werk was (horeca sector), is het altijd een gewoonte geweest dat de lonen soms 3 maanden op zich lieten wachten. Telkens komt ze met excuses en uiteindelijk wordt alles wel betaald, maar met enorme vertraging. Ook confrontaties leiden tot niets.
Ik ben ten einde raad.. Wat moet/kan ik doen?

K.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 04 dec 2020 14:52

Aangetekende brief sturen met de eis dat alles binnen x dagen aan u wordt overgemaakt en indien dit niet het geval is dat u het niet zal nalaten om naar de rechter te stappen. Blijft men weigeren met de betaling ervan->rechtbank (bv poging tot verzoening).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2020 17:08

Kon het denken dat het horeca is .

Als je deze wil hebben zal je naar een vakbond moeten stappen, anders zal je er kunnen naar fluiten.
je had deze eind december 2019 moeten krijgen, normaal 250€.

Als je andere problemen hebt met de horeca-uitbater mag je mij in mijn PB altijd anoniem contacteren . ik ken de problemen van de horeca tot in de kleinste details, heb je nog loon tegoed is je 1 november al uitbetaald ??, je eindejaarspremie zal je krijgen van het fonds de regering legt de centen erbij maar dit is voor eind januari 2021.

als je op zondag de laatste dag 18 oktober gewerkt hebt, dan heb je recht op 1 november, maar naar wat ik hoor zijn er nog zeer veel, die ze nog niet gehad hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2020 17:21

TS zou zeker met PB contact opnemen met den Lowie, die doet de horeca zeker de strop om.
Neen hij kent de horeca als zijn broekzak en zal u zeker helpen.

Masty
Berichten: 88

#5 , 05 dec 2020 10:21

Die ecocheques zal je baas waarschijnlijk niet ontvangen hebben.
De meeste (of allemaal?) bedrijven die ze verstrekt zijn overgeschakeld naar elektronische cheques.
Kan je niet aan je baas vragen dat hij aan het sociaal secretariaat vraagt welk bedrijf deze geeft, dan kan je die contacteren om een kaart aan te vragen waar ze zullen opstaan.

Terug naar “Loon”