stookolie

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

stookolie

#1 , 09 nov 2020 06:02

Ik bestel al 4 jaar na mekaar stookolie bij mijn baas .Dit als fiscaal voordeel verteld hij .Nu heb ik dit jaar ontdekt dat hij mij aan het bestelen is Hij zei de prijs is 0.48c x2000=960€ dat ik hem moet betalen .dus heb ik voor de controle een mail naar de leverancier gedaan waarop hij reageerde dat het 0.48 cent was/l.
Nu heb ik in de grafieken van stookolie prijzen gekeken en daarstaat stookolie 0.44.In de wet staat dat men dit niet boven de mx prijs mag verkopen .En als ik fiscaal voordeel zou krijgen doordat ik btw niet moet betalen .Dus die wil hij ook niet weer geven .hij en stookolie leverancier beweren dat de prijs zonder btw is.terwijl de btw in het totaalbedrag van max prijs stooklie zit .Dus heeft hij een zuivere winst van 80€ +de btw die hij niet terug betaald .Zijn winst is dus 201€. het enige bewijs dat ik heb is de mail van 0.48c en het leveringspapier . WElke stappen kan ik hier tegen wettelijk ondernemen .Het maakt mij niet uit of ik werkloos ga ijn of niet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 nov 2020 10:08

WElke stappen kan ik hier tegen wettelijk ondernemen .Het maakt mij niet uit of ik werkloos ga ijn of niet
Andere leverancier zoeken. Mijn zoon belt iedere keer als hij moet bestellen een aantal leveranciers op, en steeds is er weer iemand anders die goedkoper is. Wel tijdig bestellen als je voor een nieuwe leverancier gaat, want nieuwe klanten laten ze soms even wachten. Bestaande klanten gaan voor.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 nov 2020 16:56

En toch eens overwegen om eerst een andere werkgever te zoeken, in een andere sector. Ons kent ons, en het zou u anders wel eens zuur kunnen opbreken.

Reclame

dako
Berichten: 333

#4 , 12 nov 2020 16:22

Dit als fiscaal voordeel verteld hij .Nu heb ik dit jaar ontdekt dat hij mij aan het bestelen is Hij zei de prijs is 0.48c x2000=960€ dat ik hem moet betalen .
Ergens klopt er iets niet, een "fiscaal voordeel" dat je moet betalen? Ofwel "krijg" jij deze stookolie en zou je hiervoor een VAA aangerekend moeten krijgen waarop je belastingen betaald. Ofwel verkoopt hij je deze stookolie waarbij hij aan jou de stookolie+BTW aanrekend.
In de praktijk zal het echter vaak zijn dat dit aan de werkgever gefactureerd word, hij dit in kosten opneemt(en BTW) recupereert, en jij het aan hem (zonder BTW) terugbetaald zonder factuur wat dus eigenlijk fraude is i.p.v. een fiscaal voordeel.

De prijzen schommelen uiteraard per dag/hoeveelheid/type, maar ben je niet akkoord met de prijs die hij voorsteld bestel je toch gewoon ergens anders waar het goedkoper is/zou zijn.

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#5 , 16 nov 2020 16:20

Op het leveringsbewijs staat naam bedrijf .Op factuur mijn naam 0.33c nu krijg ik van hoofdbureau hetzelfde factuur maar 0.44 cent. Ik ben toch niet verplicht op deze facturen in te gaan ?

testelt
Topic Starter
Berichten: 64

#6 , 17 nov 2020 17:19

Heb mails nog eens nagekeken .had contact met leverancier hij zegt op die dag is er geleverd voor ......op mijn adres . Ook de leverbon is mijn adres maar naam werkgever.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 17 nov 2020 17:28

Hadden wij vroeger ook '(1977-1985)
Besteld via de werkgever, factuur op mijn naam aan speciale verminderde prijs, en rechtstreeks te betalen aan leverancier. Werkgever verdiende er niets aan. Was gewoon een service aan het personeel

Terug naar “Loon”