Arbeidscontracten geannuleerd vanwege lockdown.. Hoe zit dat met de feestdagen?

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Arbeidscontracten geannuleerd vanwege lockdown.. Hoe zit dat met de feestdagen?

#1 , 01 nov 2020 23:08

Goedenavond beste mensen!

Ik (en vele andere studenten) zitten met opnieuw een aantal vragen ivm arbeidsrecht.
Nu we hier in België X-filiaal die wellicht de deuren zal moeten sluiten. Ik werk er jaarlijks meer dan 475 uren als student, en werk al zo'n 4 jaar ongeveer vanaf de maand september aan een gewoon arbeidscontract van max 80 uren per maand omwille van mijn kinderbijslag. Ik werk via een uitzendbureau, maar wil toch zekerheid hebben over mijn situatie...

Mijn vraag luid als volgt... Heb ik recht uitbetaling van de feestdagen van 1 en 11 november? Ik werk of ik zou zowel voor als na de feestdag gewerkt moeten hebben volgens de planning die ik voor de komende 4 weken steeds krijg. Maar nu deze contracten geannuleerd zullen worden, heb ik als student alvast geen gewaarborgd loon hiervoor. Bij feestdagen zou dit anders liggen, en las ik ergens dat men binnen de 14 dagen na annulering van een AO hier wel nog recht op zou moeten hebben.

Bij de berekening bij een feestdag ivm de uitbetaalde uren, wordt er steeds een gemiddelde opgemaakt van de voorgaande 4 weken. Nu de feestdag van 11 november deels in lockdown valt... Kan dit natuurlijk niet. Staat dit ergens in de wet hoe de berekening nu opgemaakt zal worden?

Misschien nog een interessant weetje voor de anciënniteit van een student binnen een bedrijf.. Sinds de opening van de winkels na de eerste lockdown, heb ik elke week minstens 1 keer gewerkt bij mijn X-filiaal. Overigens worden mijn tewerkstellingen via dagcontracten opgemaakt.

Alvast erg bedankt voor de informatie!

Groetjes,

Niels

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”