Uitbetaling zon-en feestdagen

Mel83
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitbetaling zon-en feestdagen

#1 , 29 okt 2020 23:53

Hallo,
Vermits mijn bazen het precies zelf niet weten, probeer ik zelf hier eens. Ik lees verschillende dingen op internet, dus misschien dat hier iemand is die de waarheid kent.
Ik werk als arbeider in de horeca en werk elke zondag. Ik heb op internet toevallig gezien dat je dan ook 2euro extra krijgt per uur met een maximum van 12 euro per dag. Daar heb ik nooit iets van gezien. Ik had dit gemeld aan mijn baas en die heeft dat nagevraagd aan zijn sociaal secretariaat, als antwoord kreeg hij dat ze dat vergeten waren en dit gaan recht zetten, maar dat ik daar wel op belast word, dus er niet veel van ga overhouden, is dit zo?
Ook heb ik nog geen enkele feestdag betaald gekregen, bv 21 Juli heb ik niet gewerkt, maar krijg ik die toch sowieso betaald? En wat is dat loon dan? 15 augustus heb ik wel gewerkt, maar de baas zegt dat ik dan enkel 12 euro krijg, dus datzelfde als op zondag werk, 2 euro per uur extra. Dat is toch niet waar? Ik heb toch een betaalde inhaalrust dan? Of ik neem de rustdag niet en laat die dag gewoon uitbetalen zodat ik dubbel loon heb? Maar hij wist niet of dat in de horeca ook zo is. Zij vonden dat vreemd...maar hun sociaal secretariaat zou hen dat toch moeten uitleggen veronderstel ik? Hopelijk kan iemand me een fatsoenlijk antwoord geven, want niemand weet het precies en ik wil wel krijgen waar ik recht op heb . Er staat niets van in mijn contract en ik heb een variabel uurrooster.
Alvast bedankt. Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 okt 2020 09:05

De horeca ??