Weigering terugbetaling woon-werkverkeer

EllisP
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Weigering terugbetaling woon-werkverkeer

#1 , 05 aug 2020 18:04

Hallo iedereen,

Ik zit met de volgende, best vervelende situatie:

Het kantoor van mijn werkgever is verhuisd van locatie in november 2017. Mijn toenmalige leidinggevende vroeg me mondeling of ik veranderde van vervoersmiddel. Toen, eveneens mondeling, aangegeven dat ik de trein nam ipv de wagen. Zij gaf aan dit ze dit aan HR ging doorgeven en dat ik dit niet hoefde te doen.

Uiteindelijk werd dit nooit aangepast en is dit pas zeer recent naar bovengekomen doordat de werkgever sinds maart 2020 iedereen liet thuiswerken en hierdoor geen woon-werkverkeer meer uitbetaalden (tenzij actief abonnement openbaar vervoer).

In totaal gaat het hierover 30 maanden, waarvan de werkgever reeds 5 maanden (van 2020) heeft rechtgezet. De overige 25 maanden (2017 tem 2019) weigert men recht te zetten ondanks de doorgestuurde bewijzen (chats met collega's ivm wijziging auto naar trein, treinattesten, opstapeling van fouten HR bij verkeerde loonberekeningen en uitbetalingen, etc).
PC is 200.218

Wat zijn hierin, juridisch gezien, mijn mogelijkheden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 aug 2020 20:08

Betaald uw werkgever nu wel of niet uw treinkosten? Betaalde hij vroeger wel uw autokosten? Uw verhaal is hierover niet duidelijk.

EllisP
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2020 11:28

De werkgever betaalde vroeger de vervoerskosten op basis van het stelsel van de auto.

Verder is het probleem begin mei opgedoken en hebben ze enkel een rechtzetting (verschil trein tov auto) voor de afgelopen maanden (jan - feb - mrt - apr - mei) gedaan.
De overige 25 maanden willen ze niet heruitwerken zonder enig sluitend bewijs dat ik het destijds heb doorgegeven. Dat bewijs heb ik niet gezien dit uit goedertrouw aan mijn toenmalige leidinggevende, op vraag van haar, mondeling werd doorgegeven.

Reclame

Terug naar “Loon”