Loon betalingen zonder mededeling

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Loon betalingen zonder mededeling

#1 , 20 jul 2020 21:48

Mag loon worden betaald zonder mededeling?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jul 2020 07:45

Mag loon worden betaald zonder mededeling?
u heeft toch je loonbrief .

alles staat op je loon brief .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father bis
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jul 2020 10:27

https://werk.belgie.be/nl/themas/arbeid ... /loonfiche

https://www.stepstone.be/carriere-tips/ ... ntcijferd/

TOELICHTING

Linken verstrekt volgens info TS en voor bronvermelding voor TS

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 21 jul 2020 23:34

Ik dacht dat dit wel moest, specifiek wordt loon met code "/a/" overgeschreven.

Op deze manier kunnen deurwaarders en banken weten wat er loon is (bijvoorbeeld als je een overeenkomst hebt met een bank om je loon daar te laten storten).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jul 2020 07:19

Ik dacht dat dit wel moest, specifiek wordt loon met code "/a/" overgeschreven.

Op deze manier kunnen deurwaarders en banken weten wat er loon is (bijvoorbeeld als je een overeenkomst hebt met een bank om je loon daar te laten storten).
Ik weet dat lonen en pensioenen een code krijgen, maar ik dacht dat dit enkel voor de bank diende en dat de werknemer die code nooit kon zien, en dat dit was omdat de bank kon zien of het bedrag beslagbaar was of niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jul 2020 19:52

Ik dacht dat dit wel moest, specifiek wordt loon met code "/a/" overgeschreven.

Op deze manier kunnen deurwaarders en banken weten wat er loon is (bijvoorbeeld als je een overeenkomst hebt met een bank om je loon daar te laten storten).
Ik krijg nog steeds betalingen van loon van mijn vorige werkgever zonder maar iets van opmerking, waardoor ik zelf niet weet over welke maanden het gaat.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jul 2020 21:29

T.S. Als je meer uitleg wenst kan je best wenden tot wie dit bedrag betaald heeft, nietwaar? Daar krijg je meer info over wat je wenst te weten. Niet op dit platform.

Deze inlichtingen zijn louter informatie en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 aug 2020 12:34

T.S. Als je meer uitleg wenst kan je best wenden tot wie dit bedrag betaald heeft, nietwaar? Daar krijg je meer info over wat je wenst te weten. Niet op dit platform.

Deze inlichtingen zijn louter informatie en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Krijg op niets geen reactie van mijn vorige werkgever. Aangetekende brieven verstuurd voor achterstallig loon, loonbrieven, sociale documenten, achterstallige ecocheques, ..

Heb net een maand geleden een klacht ingediend op de website van SIOD. Maar nog niks van reactie daar op gehad. Normaal dat je daar niks van hoort?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 aug 2020 12:59

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 aug 2020 17:36

Tsw zou onderzoek gestart zijn volgens werkgever nu, klopt dit dat tijdens dit onderzoek hij geen achterstallige lonen en documenten aan mij mag bezorgen?

Terug naar “Loon”