Overuren Covid

Kloek
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

Overuren Covid

#1 , 02 jul 2020 12:50

We doen de laatste weken elke week overuren, en deze worden niet bijgehouden of betaald. Werkgever verwacht dit gewoon door de drukte.
Ik ben hier niet mee akkoord, kan ik een externe instelling aanspreken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 02 jul 2020 14:28

Welk Paritair Comité?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2020 14:37

Welk Paritair Comité?
om welke reden heb je het paritaire comité nodig?

men kan dit toch gewoon (online) melden bij de inspectie van de sociale wetten, eventueel met verwijzing naar art 59

sociaal strafwetboek
Art. 59. Geheimhoudingsplicht
Behoudens uitdrukkelijke machtiging van de indiener van een klacht of van een aangifte betreffende een inbreuk op de bepalingen van de wetgeving waarop zij toezicht uitoefenen, mogen de sociaal inspecteurs in geen enkel geval, zelfs niet voor de rechtbanken, de naam van de indiener van deze klacht of van deze aangifte bekend maken.
Het is hun eveneens verboden aan de werkgever of aan zijn vertegenwoordiger te onthullen dat ingevolge een klacht of een aangifte een onderzoek werd ingesteld.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Kloek
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jul 2020 07:30

Heb het gemeld, maar aritkel 59 werd aan de kant geschoven?

Kan me wel inbeelden dat mijn werkgever me gaat ontslaan moest hij te weten komen dat het via mij gaat.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jul 2020 11:16

https://www.jobat.be/nl/art/moeten-over ... gn=content

https://werk.belgie.be/nl/themas/corona ... beidsrecht


TOELICHTING

Beide linken verstrekt op basis info TS en ter verduidelijking, info, bronvermelding voor TS

Terug naar “Loon”