Inhouding loon COVID

PQS
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Inhouding loon COVID

#1 , 22 jun 2020 11:39

Hej,

In april ben ik een dikke twee weken tijdelijk werkloos geweest ivm COVID.
Met de betaling van het loon van mei vorige week (ook al te laat trouwens) merk ik dat ik meer dan €500 tekort kom.
Ik haal verhaal bij werkgever: ze hebben een fout gemaakt en hebben in april maar één week als TW doorgegeven (heb ook maar voor 5 dagen uitkering gehad). Ze hebben dat nu zonder enig overleg "rechtgezet".
rechtgezet in de zin: ze houden meer dan €500 van mijn loon van mei (volledige maand gewerkt), maar uiteraard geen technische werkloosheid gekregen voor die periode.
Vorige week maandag heb ik gevraagd om het verschuldigde bedrag alsnog te storten en pas in te houden wanneer er een betaling van de technische werkloosheid is geweest.
Vandaag nog steeds niets ontvangen.
Vanavond stuur ik een aangetekende ingebrekestelling, met een interest van 10.5% (wat mijn bank vraagt voor debetsaldo) die ingaat vanaf morgen.
Heb ik een poot om op te staan? Kan ik nog meer ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 22 jun 2020 11:43

Al een ticket hierover aangemaakt bij de uitbetalingsinstelling (vakbond of hulpkas)? Het doet de zaken vooruit gaan.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Loon”