Gezinssituatie - Partner ten laste en voorheffing op normale bezoldigingen

Gunther F.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gezinssituatie - Partner ten laste en voorheffing op normale bezoldigingen

#1 , 10 jun 2020 19:47

Goeiemiddag,


Ongeveer een jaar geleden werd mijn vrouw werkloos zonder in aanmerking te komen voor een uitkering en heb ik deze gezinswijziging doorgegeven aan mijn werkgever. Met gevolg dat ze als last werd aangegeven op mijn loonfiche en er maandelijks minder voorheffing op normale bezoldigingen werd afgehouden (ongeveer 200 EUR). Nu is mijn vrouw sinds enkele maanden geleden terug aan het werk (via interim, fulltime met dag- contracten) en was het mij totaal ontglipt deze wijziging terug door te geven. Met gevolg dat mijn vrouw enkele maanden aan het werk is geweest en ik van verminderde voorheffing heb kunnen genieten op mijn loon.
Nu zit ik hier enorm mee verveeld. Uiteraard wil ik dit melden aan mijn werkgever, maar ik vroeg me af aan welke gevolgen ik mij kan verwachten?


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 jun 2020 23:09

Geen. Behoudens bijbetalen van belastingen via aanslagbiljet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2020 23:15

maar ik vroeg me af aan welke gevolgen ik mij kan verwachten?
je kan dit best gewoon doorgeven aan je werkgever zodat ze terug meer bedrijfsvoorheffing afhouden

als je dit niet doet en je vrouw blijft werken, kan je geen gebruik maken van het belasting voordeel vanwege het huwelijksquotiënt. en zal je alles in 1 keer moeten betalen wat te weinig is afgehouden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”