Achterstallig loon en ontslag

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Achterstallig loon en ontslag

#1 , 31 mei 2020 11:54

Momenteel heb ik ongeveer 4 maanden achterstallig loon nog te goed van mijn werkgever.
Heb al wat zitten lezen en vond dat dit contractbreuk is waardoor ik mijn ontslag zou kunnen geven om dringende redenen?
Indien dit zo is zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dat precies doe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2020 16:45

Neem contact op met uw vakbond en onderneem zeker niets op eigen houtje.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2020 17:39

Neem contact op met uw vakbond en onderneem zeker niets op eigen houtje.
En indien ik niet aangesloten ben bij een vakbond?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mei 2020 18:14

Neem dan contact op met het CAW of de juridische dienst van het OCMW van je gemeente.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mei 2020 20:12

Momenteel heb ik ongeveer 4 maanden achterstallig loon nog te goed van mijn werkgever.
Heb al wat zitten lezen en vond dat dit contractbreuk is waardoor ik mijn ontslag zou kunnen geven om dringende redenen?
Indien dit zo is zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dat precies doe?
hoe kan je een dringende reden inroepen voor iets waarvan je al 4 maanden op de hoogte bent?

je kan hiervoor gratis (online) klacht indienen bij de inspectie van de sociale wetten,
https://werk.belgie.be/nl/over-de-fod/s ... en/externe

mss eens aansluiten bij een vakbond, voor een kleine 20€/maand waarvan je ongeveer de helft van terugkrijgt via syndicale premie
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Anoniem92
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jun 2020 19:37

Momenteel heb ik ongeveer 4 maanden achterstallig loon nog te goed van mijn werkgever.
Heb al wat zitten lezen en vond dat dit contractbreuk is waardoor ik mijn ontslag zou kunnen geven om dringende redenen?
Indien dit zo is zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dat precies doe?
hoe kan je een dringende reden inroepen voor iets waarvan je al 4 maanden op de hoogte bent?

je kan hiervoor gratis (online) klacht indienen bij de inspectie van de sociale wetten,
https://werk.belgie.be/nl/over-de-fod/s ... en/externe

mss eens aansluiten bij een vakbond, voor een kleine 20€/maand waarvan je ongeveer de helft van terugkrijgt via syndicale premie
Dacht gelezen te hebben dat dit nog kon na een ingebrekestelling te versturen.

Terug naar “Loon”