Hoe wordt mijn vakantiegeld na ontslag bepaald

Hassi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hoe wordt mijn vakantiegeld na ontslag bepaald

#1 , 04 mei 2020 23:07

Hallo,

Ik heb van mei 2018 tot juni 2019 bij mijn vorige werkgever gewerkt. In juli 2019 ben ik bij mijn huidige werkgever beginnen werken.
Bij uitdiensttreding bij mijn vorige werkgever heb ik een som geld ontvangen. Dat bestond uit de eindejaarspremie en vakantiegeld
Ik weet dat de vakantiedagen die ik in 2018 had opgebouwd, bij mijn vertrek betaald werden.
Ik vroeg me af wat mijn vorige werkgever verder nog had uitbetaald (ik vermoed dat de 10 vakantiedagen die ik in 2019 heb opgebouwd, om in 2020 op te nemen, betaald werden maar ik ben hier niet zeker van).

Mijn vraag is ook of ik het vakantiegeld dat we volgende maand zullen krijgen, wel volledig zal ontvangen (of is een deel ervan bij mijn uitdiensttreding betaald).

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk was.


Mvg,
Emre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 mei 2020 23:13

Je hebt normaal het volgende gekregen:
-Enkelvoudig vakantiegeld 2019 (lees als: de dagen die je in 2018 opgebouwd hebt, om in 2019 te nemen, dus 7/12 => 12 dagen)
-Enkelvoudig vakantiegeld 2020 (zelfde, dus 10 dagen).
-Dubbel vakantiegeld 2019 (hetgeen je vorig jaar sowieso in juni ging krijgen, dit ook voor 7/12)
-Dubbel vakantiegeld 2020

Die 4 bedragen worden in 1 keer uitbetaald bij uitdiensttreding.

Dat bedrag zal nu afgetrokken worden van het dubbel vakantiegeld dat je krijgt bij je nieuwe werkgever (dat ook de helft zal bedragen van het normale dubbele vakantiegeld, wegens 6/12 gewerkt in 2019).
Als het vakantiegeld onvoldoende is, zal men dit afhouden van je normale wedde.
Het kan dus zijn dat u komende maand minder zult krijgen dan anders.

Reclame

Terug naar “Loon”