Progressieve tewerkstelling & vakantiegeld

ongelukbelaagd
Topic Starter
Berichten: 514

Progressieve tewerkstelling & vakantiegeld

#1 , 26 mar 2020 16:06

Ik ben in augustus 2019 geopereerd en werk sinds november 2019 progressief.
Ik ben eigenlijk nog in ziekteverlof maar heb toestemming van de mutualiteit om een aantal uren per week te werken.

Ik had nog ongeveer 50 uren vakantie open staan op het einde van 2019.
Het bedrag is véél lager dan verwacht en het aantal uren dat ze uitbetaald hebben, staat niet op de loonfiche.
Als uitleg heb ik gekregen dat het maar part-time uitbetaald wordt omdat ik ook maar part-time werk.
Ik denk dat dit niet volgens de regels van het spel is en heb wat rondgesnuffeld.

Ik heb het volgende gevonden op Ella https://www.sd.be/ellawebsite/nl/legaln ... 6b226522eb
Decemberafrekening vanaf 2019: fictief loon ook voor daggedeelten.
De berekeningsbasis wordt samengesteld mét inbegrip van de gelijkgestelde daggedeelten.
Fictief loon, zowel voor de volle dagen als de daggedeelten arbeidsongeschiktheid.

Dan zouden toch alle 50 uren moeten uitbetaald zijn?

Dank je voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 mar 2020 16:16

Ze hebben inderdaad 2 zaken omgedraaid:
Als je part-time werkt (nadat je full-time gewerkt hebt), heb je maar recht op part-time vakantie.
Echter moeten ze het volledige verlof uitbetalen eind december; ook aangezien je deze niet kon opnemen (wegens bovenstaande regel).

Dus: ja, je volledig verlof zou moeten uitbetaald worden.
Ga naar je vakbond, zij kunnen dit in een mooie brief naar je werkgever sturen.

Reclame

Terug naar “Loon”