Overuren worden niet uitbetaald

Filipo123
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Overuren worden niet uitbetaald

#1 , 26 mar 2020 15:59

Beste Forumleden ,

Ik werk al lange tijd als consultant bediende waarvan tewerkgesteld op verschillende bedrijven. (gewoon in loondienst en geen leidinggevende functie)
De betalingen zijn nooit een probleem geweest en overuren zijn eigenlijk nooit nodig geweest.
Sinds kort stelt het bedrijf waar we tewerkgesteld op worden het aanbod om ipv de contractuele 40u per week de mogelijkheid om vrijwillig 44u te werken per week . (waarvan niks schriftelijk neergeschreven is)
Het bedrijf waar we tewerkgesteld op zijn is wel van de mening dat deze meeruren aan het zelfde bedrag zullen betaald worden aan ons consultant bedrijf en dus niet aan overuren tarief omdat dit een vrijwillige keuze is.
Sinds kort heeft mijn consultants bedrijf me dan ook gemeld dat ik enkel het basisuur krijg betaald op deze overuren terwijl er in mijn contract staat alles boven de 40uur zal betaald worden aan 150%.
Ze zullen me wel overuren tarief betalen als ik een schriftelijke bevestiging heb van het bedrijf waar ik tewerkgesteld ben om overuren te presteren maar deze schriftelijke bevestiging willen ze niet geven.
Hebben ze het recht dit doen ? Of zijn ze wel degelijk verplicht om deze overuren uit te betalen aan 150% omdat dit zo in mijn contract staat?

Alvast bedankt om men lange tekst even te bekijken hopelijk is het duidelijk genoeg ...
Met vriendelijke groeten ,
Filip

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 mar 2020 16:14