Achterstallige vakantiegelden uitbetaling

Werknemer2020
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achterstallige vakantiegelden uitbetaling

#1 , 05 jan 2020 14:43

Beste,
In de periode 2010 - 2012 heeft mijn werkgever mij een document laten ondertekenen dat ze 15% afhoudden van mijn cashbonus, om de toekomstige vakantiegelden en de doorrimpeling hiervan te compenseren. Maw, de wernemer betaalt zijn vakantiegelden zelf van zijn ontvangen bonus.
Tevens hield de werkgever opnieuw eind 2018 de vakantiegelden af, zonder ondertekend document.
Eind 2019 hebben ze dit gewijzigd, en betalen nu wel de vakantiegelden bovenop het variabel loon, en hebben dit schriftelijk bevestigd.

Graag had ik dat de werkgever dit rechtzet voor de vorige jaren.

Ik heb volgende vragen;
- is mijn vraag tot rechtzetting correct en wettelijk? (ik had gelezen dat zulke documenten tot afhouding nietig zijn, met onbeperkte duur in het verleden)
- kan ik eveneens vragen om loonsaanpassingen, bonussen in de jaren 2011 tem 2019 te herzien gezien de loonsopslag ook afhankelijk was van het totale loon (vast + variabel)?
- kan ik vragen om de stortingen in het pensioenplan ook aan te passen indien de bovenstaande vragen positief zijn?
- mag ik intrest vragen op de uitstaande bedragen?

Alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2020 18:05

u mag natuurlijk alles vragen, maar daar zijn al veel jaren verjaart !!

De vordering van een werknemer met het oog op de uitbetaling van zijn vakantiegeld verjaart na drie jaar, vanaf het einde van het vakantiedienstjaar waarop dat vakantiegeld betrekking heeft[
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Werknemer2020
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2020 09:50

Dank voor uw inzicht.
Ik vond echter ook volgende informatie: "Ook opmerkelijk is dat een werknemer quasi onbeperkt in de tijd kan teruggaan om een rechtzetting te eisen als een werkgever het vakantiegeld niet correct heeft uitbetaald."
Zie: https://www.randstad.be/nl/workforce360 ... -berekenen
https://youtu.be/Eq4uX1XZDCg (positie 1:31)

Reclame

Terug naar “Loon”