uitbetaling ziekte deeltijds werk

Luchtballon1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uitbetaling ziekte deeltijds werk

#1 , 01 dec 2019 10:48

Ik werk in de horeca, 20u per week, meestal dinsdag en zaterdag, elke zo'n 10u per dag,
Ik was ziek op dinsdag, dus verwittig maandag avond mijn baas en dinsdag stuurde ik onmiddellijk mijn ziektebriefje door,
geldig van dinsdag tot en met donderdag, huis verlaten is toegestaan,
Hoeveel uur ziekte krijg ik dan uitbetaald? Mijn baas handelt niet altijd correct in de uitbetalingen...

Donderdag avond verjaart een collega, dus er werd iets gedronken in de zaak, ik ga even langs om hem te feliciteren,
worden er stiekem foto's van mij gemaakt door een aanwezige (niet werknemer) en naar de baas gestuurd, een collega had dit opgemerkt.
Kan dit zomaar?
Er hangen wel camera's waarop de baas alles kan zien, maar twijfel ook of deze wel geregistreerd zijn...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2019 11:02

Hoeveel uren per dag staat er op u arbeidsovereenkomst ?

Zeer slim was het toch niet om donderdag de dag dat je nog ziek was daar op een verjaardagsfeestje te zijn, in een private feestje mag men foto's nemen., op trouwfeesten en andere recepties worden ook van de aanwezigen foto's genomen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Luchtballon1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 dec 2019 11:13

er staat 20u te presteren in 2 a 3 dagen,

indien ik die donderdag in het uurrooster op stond, zou ik ook al terug zijn gaan werken,
het was geen privaat feestje, het was in de openbare horeca zaak zelf, open voor andere klanten ook

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 dec 2019 11:23

Als de juiste uren niet ingevuld zijn en 20 uren op 3 dagen dan is dit 6:45 uren per dag

En nu zal het aan je werkgever zijn hoe hij dit interpreteert 3 of soms 2 dagen , eens zien hoe dit op je werkplaats reglement staat .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”