Achterstallige betaling voor studentenjob, geen contract

JulieDC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achterstallige betaling voor studentenjob, geen contract

#1 , 27 nov 2019 09:41

Beste,

Deze zomer (juli-augustus) werkte ik als jobstudent voor een restaurant van vrienden om te helpen met administratie en marketing. Ik tekende hiervoor echter nooit een contract (enorm dom van me, dit besef ik nu ook). Ik werkte in totaal ongeveer 78u (wat neerkomt op een loon van €922) en heb hier ook zeer gedetailleerde timesheets van (en hier zijn ook steeds getuigen van).

Echter, tot nu toe kreeg ik na veel mondelinge aanmaningen hier slechts €150 van te zien. Verder negeren ze ook mijn berichten, telefoontjes etc. Wanneer ik ze toch te pakken krijg, beloven ze steeds te betalen maar dit komt echter nooit.

Momenteel ben ik dan ook ten einde raad over welke stappen ik nog kan nemen. Kan iemand me hierbij verder helpen?

Alvast bedankt,
Julie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 nov 2019 12:27

Stuur hen een aangetekend schrijven met de aanmaning om voor xx/xx/xxxx te betalen, of dat je anders na die datum zal contcat op nemen met de FOD Economie om een klacht neer te leggen. Stuur hen uw timesheets als bijlage.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2019 12:31

Als student ga naar een vakbond en laat je als student lid maken, dit kost zeer weinig, en zal het ooit misschien nog nodig hebben.

En wat je nu meemaakt zorg altijd een contract op te stellen, want in de HORECA gebeuren rare dingen !, kijk ook als je geen betaalde feestdag nog moet krijgen, en je 12 € premie per gewerkte zon of feestdag !!

Als je nog iets moet weten over de horeca vraagt gerust hier .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2019 23:43

Stuur hen een aangetekend schrijven met de aanmaning om voor xx/xx/xxxx te betalen, of dat je anders na die datum zal contcat op nemen met de FOD Economie om een klacht neer te leggen. Stuur hen uw timesheets als bijlage.
bewijs eens, dat dit onder de bevoegdheid valt van de economische inspectie
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”