terugbetalingsplan foutief toegepast, en nu?

Dvamber
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

terugbetalingsplan foutief toegepast, en nu?

#1 , 25 nov 2019 18:38

Ik heb een probleem. Een paar maand geleden stelde ik vast dat mijn werkgever me significant teveel loon had uitbetaald. Ze hadden een fout gemaakt bij een premieberekening. Ik heb dat gemeld en de werkgever die heeft een terugbetalingsplan voorgesteld om dat bedrag in 4 maanden terug te betalen, waarmee ik akkoord ging. In de eerste maand ging alles normaal, en werd een deel van het teveel afgehouden. Maar vorige maand en deze maand loopt het totaal fout: in plaats van het bedrag van mijn loon te houden, tellen ze het erbij, ze maken bijgevolg het probleem nog groter. Ik ben dit kotsbeu, wat zijn mijn rechten? Moet ik blijven reclameren dat ze fouten maken op hun loonfiche?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 26 nov 2019 11:52

Maak de opmerking en betaal het teveel betaalde gewoon op eigen initiatief terug? Het is een onverschuldigde betaling, die u sowieso niet mag houden. Beter de korte pijn dan.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Loon”