werkgever betaalde groepsverzekering niet

ninas
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werkgever betaalde groepsverzekering niet

#1 , 08 okt 2019 20:39

Beste,

Bij mijn vorige werkgever (ben er weg sinds eind maart dit jaar) had ik begin 2019 gezien dat er op mypension.be nog niets was geregistreerd omtrent mijn contractueel vastgelegde groepsverzekering (werkte er sinds begin 2017). Ik heb mijn toenmalige werkgever daarover aangesproken, en hij zei me dat hij dit met terugwerkende kracht in orde ging brengen. Ik heb dan even later mijn ontslag ingediend aangezien ik een betere job had gevonden (in een professioneler bedrijf). Nu is die groepsverzekering nog altijd niet in orde gebracht. Ik heb de voorbije weken al enkele mails hierover gestuurd naar mijn ex werkgever, ook naar andere leden van management (die daar nog maar pas werken). Ik krijg echter nooit antwoord. Wat kan ik ondernemen? Ik ben niet bij de vakbond (tot nu toe nog nooit nodig geweest in mijn 14-jarige loopbaan).
Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 10 okt 2019 08:55

Aangezien het eigenlijk een deel is van uw loon dat wordt achtergehouden kan u volgens mij hiervoor de arbeidsinspectie inschakelen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Loon”