Zwartwerk

Sarlies
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zwartwerk

#1 , 01 jun 2019 23:03

Iedereen ik heb gewerkt op een bedrijf waar ik weet dat een studente die wettelijk maar 20 uur per week mag werken. Volle dagen werkt. .. nu heeft ze mij zelf verteld dat ze ook voor al de uren uitbetaald wordt maar cash. Enkel de 20 uren oficieel.
Verder heb ik deze week mijn C4 documenten ontvangen omdat ik mijn contract niet heb willen verlengen echter waren geen enkele van deze documenten was getekend dus ook niet geldig. Nu moet ik blijkbaar er zelf achter gaan lopen om dit in orde te krijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 01 jun 2019 23:22

Wat is uw juridische vraag juist?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jun 2019 07:42

van waar haal je die 20 uren week ??

De normale arbeidsduur voor jobstudenten is gemiddeld 8 uur per dag, en maximum 38 uren per week.
Voor bepaalde sectoren, bijvoorbeeld de horeca, bestaan zelfs uitzonderingen.

Mag je meer werken dan de 475 uur per jaar als student?

Natuurlijk kan dat , maar dan betaal men de normale sociale bijdragen.

En als dit zwart is zoals je schrijft zit je op de boekhouding dat jij dit zeker weet ?

Zelfs de arbeidsinspectie zou het zeer moeilijk kunnen bewijzen.

Hoe afgunstig kan men toch tegenwoordig zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2019 10:55

Tik even volgende teksten in bij Google :

lex4you-in welke sectoren mag het loon nog cash betaald worden ?

hoe lang mag je als jobstudent werken ?- Jobat.be


hoeveel dagen mag je als jobstudent werken ? accent jobs


loonbeschermingswet 01.10.2016


overuren mogen studenten doen, maar worden vergoed met inhaalrust

jonashendrickx
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2019 06:07

Je zou het eventueel kunnen bewijzen als Facebook of Google je locatie trackt. Als je een iPhone gebruikt kan je eventueel ook de locatiegeschiedenis ophalen.

Mathieu Rutten

#6 , 25 jun 2019 08:08

Zoals Leen terecht stelt, wat is uw juridische vraag, waarbij wenst u hulp? Enkel zo kunnen wij u van dienst zijn.

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jun 2019 11:52

Verder heb ik deze week mijn C4 documenten ontvangen omdat ik mijn contract niet heb willen verlengen echter waren geen enkele van deze documenten was getekend dus ook niet geldig. Nu moet ik blijkbaar er zelf achter gaan lopen om dit in orde te krijgen.
3/7/1978
Art. 21. Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer (...) (alle sociale bescheiden en) een getuigschrift te overhandigen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”