Sociaal bureau schrijf je in als medewerker terwijl je contract hebt als flexi

Josegou
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Sociaal bureau schrijf je in als medewerker terwijl je contract hebt als flexi

#1 , 26 mei 2019 02:06

Hallo, kan iemand mij helpen, raad of tips geven?
Ik ben sinds een jaar actief naast mijn vaste job als fleximedewerker in de horeca. Nu zag ik mijn belastingen en blijkt dat ik hiervoor moet betalen. Na verder zoeken blijkt dat het sociaal bureau ons bepaalde dagen inschrijft als medewerker dus niet als flexi. Op deze dagen trekken ze rsz af en krijgen we vakantie geld ezo. Hierop betalen we dus ook belastingen. Terwijl we enkel een contract hebben als flexi job? Wij zelf hebben dit niet gezien omdat de loon fiches online komen en niet op papier... Niemand van de personeelsleden merkt dit op... Dit is toch aan het sociaalbureau om het te controleren? Zij zeggen dat ze dit niet kunnen aanpassen? Dat het ligt aan de werkgever. Die moest het maar gezien hebben op de loonbrieven? Wat is hun taak dan?? Loonbrieven kunnen ze toch tot 3j corrigeren? Dus mijn flexi baas moet congé geld ezo aan ons betalen? En wij een hoop belastingen? En we zijn nog rsz afgetrokken ook? (mijn vriend doet ook flexi in hetzelfde bedrijf)

Wie kan ons helpen?
Alvast een dikke mercie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2019 06:55

Het is u baas de horeca uitbater die eind van de maand, meestal online de uren doorgeeft, dit is met een speciaal programa.
Dus u baas heeft dit verkeerd ingegeven, en dit kost hem veel centen, voor jullie ga je belastingen betalen maar je krijgt er wel 16% verlofgeld mee in de plaats.

Het sociaal secretariaat als die uren binnen zijn bij de rsz is er geen weg meer terug, en dit voor fraude te voorkomen.

Dit zou mooi zijn voor bepaalde werkgevers als men nog na 3 jaar zou kunnen prutsen aan de lonen !!


Beetje bij de flexis schrijven en een beetje aftrekken aan de vaste medewerkers, een wat toegestaan verlof bij schrijven , van 3 jaar voordien ??

Vraag me af waar je dit van 3 jaar gehoord heeft ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”