Loonfiche

Nuss
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Loonfiche

#1 , 24 mar 2019 11:49

Hallo iedereen

Mijn moeder heeft haar loonfiche van de maand november 2018 en februari 2019 ontvangen maar klopt niet helemaal. Dus heb ik haar werkgever gecontacteerd en gevraagd voor een correctie, maar nog steeds niet ontvangen en bel en mail ik hem elke dag en belooft diegene om het te rechtzetten. Hoe en waar kan ik terecht voor een klacht in te dienen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mar 2019 15:19

Bij je vakbond
Of bij de sociale inspectie
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ataturk007
Berichten: 108

#3 , 27 mar 2019 13:38

Normaal gezien moeten ze dat binnen een termijn betalen. Als het foutief was en niet gewijzigd wordt dan kan de inspectie.

- Controleren of de loonfiche correct is, zoniet laten wijzigen en u laten uitbetalen
- Voor de termijn die u moest wachten op uw geld kunt u door een bepaald bedrag +- 300 euro te betalen, laten onderzoeken en vervolgens als u gelijk heeft krijgt u uw 300 euro + rente terug
Leuven the place to be!

Reclame

Nuss
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mar 2019 10:39

Dag ataturk007

Kan dit allemaal bij de inspectie voor RSZ? Of is er daar een andere dienst voor?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mar 2019 10:44

Daar is de dienst sociale inspectie voor, de rsz trekt zich daar niks van aan.

Wilt je het adres van u streek kijk dan op deze website !! daar staan al de adressen op waar je moet zijn met je klacht.

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#6 , 31 mar 2019 19:19

Beste,

De inspectie of de vakbond hiervoor inschakelen is toch wel drastisch. Ik vrees dat dit je moeder meer kwaad dan goed zal doen. Vergeet ook niet dat de meeste werkgevers werken met een sociaal secretariaat en dat hier toch wel even over heen kan gaan. Ik zou dit dan ook als allerallerlaatste middel gebruiken. En als je het toch doet, vergewis je dan dat je heel heel zeker gelijk hebt.

Veel succes en vooral veel geduld.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 mar 2019 19:23

een sociaal secretariaat mag niks melden aan een werknemer van een klant van hun !

Die werken en worden betaald door de werkgever, en dit zijn private bedrijven .

Natuurlijk is zelf naar de werkgever gaan de beste oplossing en werkt het snelst.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#8 , 31 mar 2019 19:58

Den Lowie,

Wie spreekt er hier van dat het sociaal secretariaat iets meldt aan de werknemer Het sociaal secretariaat verzorgt de personeelsadministratie en stelt desgevallend een verbeterde loonfiche op, die dit document dan via de werkgever aan betrokkene bezorgt. Ik heb enkel willen aangeven dat de werkgever in deze afhankelijk is van een externe dienst. Het is tenslotte een aangelegenheid tussen de werkgever en de werknemer. De zoon is in deze een "buitenstaander". Het is tenslotte de moeder die nog verder met deze werkgever moet werken en je kan de werksfeer best niet laten verzuren.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 mar 2019 20:28

Ik wou alleen maar zeggen om zeker zelf niet naar het sociaal secretariaat te gaan, het is de werkgever die dit moet melden .
Maar de vraag is ook heeft de werkgever wel een sociaal secretariaat, want dit is zeker geen verplichting, maar wel een goede hulp, en er zijn tegenwoordig zeer weinig werkgevers die het nog zelf doen, ondanks het een kostelijke service is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ataturk007
Berichten: 108

#10 , 31 mar 2019 21:23

Ja let daar mee op.
Ik heb daar een slechte ervaring mee. Ik werd ongeveer 100 euro minder uitbetaald omdat ze een verkeerd contract hadden opgesteld met een andere functie. ( Met de interim werkte ik als jobstudent).

Gewerkte datum in augustus, na mail verkeer was het niet mogelijk om dat te wijzigen, ik heb sociale inspectie erbij gehaald omdat de RSZ niet klopte + het laat en onvolledig uitbetalen van m'n loon.

Toen ik een papier thuis kreeg met het besluit van de inspectie, kreeg ik een bericht om m'n werkschoenen, mes en badge terug af te geven. ( hoewel ik toen al 5 maand afgestudeerd was en niet eens gewerkt had, en ik zat daar sinds 2011 en heb daar behoorlijk veel gewerkt)

Bon, ik ben daar nietmeer welkom wss, maar hoeft ook niet omdat ik nu afgestudeerd ben.
Inspectie heeft vervolgens mn dossier aan RSZ overgedragen maar tot heden geen mail.
Leuven the place to be!

Terug naar “Loon”