maaltijdcheque minder dan 1 per dag

benmaaltijdcheque
Topic Starter
Berichten: 1

maaltijdcheque minder dan 1 per dag

#1 , 02 jun 2008 19:05

Vraagje,
Mijn werkgever telt als volgt: Hij houdt per gewerkte dag 1,09 Euro van mijn loon (werknemersbijdrage) en vermeld op mijn loonbrief dan dat ik bv. 20 maaltijdcheques krijg (=aantal gewerkte dagen). Toch ontvang ik slechts 3 maaltijdcheques, volgens zijn redenering: 20*1,09 EUR=21,8 Euro
21,8 euro delen door 6=3 (rest 3,1 Euro, die telt hij volgende maand bij).

Ik ontvang dus slechts 3 maaltijdcheques van 6 euro, terwijl ik toch 20 dagen gewerkt heb en 20 keer de werknemersbijdrage betaal. Mijn loonbrief vermeld ook aantal maaltijdcheques:20 st.

Kan dit zomaar (heeft volgens hun iets te maken met overuren, terwijl ik een bediendecontract heb, en mijn overuren 'bij de job horen')
?

Weet iemand hier raad mee?
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 02 jun 2008 23:15

Op deze link vind je alle nodige informatie: Wat zegt de wt over de maaltijdcheque?

witchqueen
Berichten: 183

#3 , 10 jun 2008 22:40

En waar is de werkgeversbijdrage hier naartoe ???

Reclame

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#4 , 11 jun 2008 11:21

Ik betaal ook 1.09 per cheque per dag, en mijn werkgever betaalt 4.91 euro.
Ik krijg dus per gewerkte dag een maaltijdcheque van 6 euro.

Als uw werkgever dat wél op uw loonbrief vermeldt dat u cheques krijgt, maar ze niet aan u geeft, dan vrees ik dat dat gesjoemel is.

Als dat op uw loonbrief vermeld staat, dan dient u ze te krijgen.

Beachcomber
Berichten: 572

#5 , 12 jun 2008 11:42

Gesjoemel, gesjoemel, ...

Misschien gewoon een vergissing of een fout bij de payroll-behandeling. Even opheldering vragen aan je HR-manager en dat probleem zal snel opgelost zijn.

Inderdaad, indien effectief is bedongen dat er maaltijdcheques worden gegeven is dat een contractueel verplicht element en kan het dus afgedwngen worden; er staan stevige straffen op het niet naleven van sociale verplichtingen, werkgevers zullen dat niet snel met voorbedachte rade doen.

Terug naar “Loon”