Terugvorderen loon

Faone
Topic Starter
Berichten: 1

Terugvorderen loon

#1 , 02 jun 2008 15:03

Kan iemand mij vertellen wat er wettelijk is ivm het terugvorderen van loon door werkgever?

Mijn situatie is als volgt : op 31/05/2007 heb ik na mijn opzegtermijn mijn vorige werkgever verlaten. Na meer dan 1 jaar komt die af dat zij teveel loon hebben betaalt in april 2007. Ik ben altijd ter goede trouw geweest en had dit zelf niet opgemerkt. De fout ligt dus duidelijk bij mijn oud-werkgever.

Kan iemand mij vertellen of mijn oud werkgever dit zomaar kan terugvorderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 jun 2008 09:12

“Art.1376.Hij die bij vergissing of met zijn weten iets ontvangen heeft dat hem niet verschuldigd was, is verplicht het terug te geven aan degene van wie hij het ontvangen heeft zonder dat het verschuldigd was.”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.15.De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Loon”