Mijn werkgever (100% gesubsidieerd voor personeelspunten) beperkt het loon op het laagste niveau, klasse 2. Dit terwijl de collega's die zelfde taken uitvoeren op klasse 1 zijn verloond.
De vacature omschreef als vereisten de toegangsvereisten op de exacte verwoording als uit het cao dat de vereisten voor klasse 1 zijn "of gelijkwaardig door ervaring", maar de vacature koppelt deze aan het cao-minimum klasse 2. De aanwerver stelt "ze moeten maar niet tekenen op klasse 2..".
Ik bezit over een diploma evenwaardig dan wat in het CAO naast klasse 1 staat en de taken vinden alle collega's ook klasse 1, maar enkel de werkgever zegt dat er geen geld is, dat er een loonhuisherziening was en dat de andere collega's enkel op klasse 1 staan door verworven rechten.
Tegelijk gebruikte de werkgever mijn hoger diploma om genoeg hogere diploma's aan te tonen en te rapporteren aan de subsidiërende overheid.
Als andere vereisten stond er bvb bij "analytisch denken". Iemand bij inspectie stelt dat een kuisvrouw ook analytisch moet denken over welk kuisproduct te gebruiken.
Het CAO heeft enkel diplomavereisten als toegangsvoorwaarde. Vele collega's stellen dat de job en vragen die we stellen heel complex is.
Hoe kan ik wel iemand de gefundeerde juiste inschaling laten bepalen?