Te veel overuren betaald

Phietje
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

Te veel overuren betaald

#1 , 03 jun 2024 07:04

Mijn vriend kreeg vorige week van zijn ex-werkgever een telefoon met de vraag of hij te veel betaalde overuren kan terugbetalen.

Er werd geen periode gezegd, alsook geen correctie op een loonfiche gestuurd.

Mijn vriend zei dat hij het gaat bekijken. De ex-werkgever zal deze week terugbellen en indien nodig verdere stappen ondernemen.

Kunnen ze dat terugvragen zonder bewijs? Kunnen ze verdere stappen ondernemen zoals ze gedreigd hebben als hij het wil controleren of dat klopt? Hij heeft niet gezegd dat hij het niet wil terugbetalen, enkel dat hij zal kijken. Het bedrijf is niet vies van oneerlijk te zijn, dus het is logisch dat hij bewijs wil...

Sirkii
Berichten: 5490

#2 , 15 jun 2024 12:16

Als deze overuren officieel betaald geweest zijn (loonfiches) dan maar terugbetalen mits terugbetalingsloonfiches. Als t zwart was zou k mijn kat sturen, laat m dan maar klauwen.

Phietje
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2024 06:20

Het zijn inderdaad officiële betaalde uren. De ex-werkgever bezorgt geen bewijzen. Kan er voor m'n vriend iets gebeuren?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2587
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jun 2024 07:04

Laat zijn ex-werkgever die vraag dan eerst maar eens schriftelijk stellen, met de uitleg en bewijsstukken.

Raar dat je vriend al gezegd heeft dat hij het zou bekijken. Wat valt er nu te bekijken misschien jaren van betalingen en loonbrieven op basis van een telefoongesprek.

Terug naar “Loon”