Verkeerd contract

zazzles
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeerd contract

#1 , 27 jun 2020 19:00

Beste,

Door een foutief aangemaakt contract door HR van het bedrijf waarvoor ik werk, is mijn loon te hoog.
Het gaat hier om een euro bruto/uur
Ik had dit zelf niet opgemerkt doordat het een ingewikkelde berekening is daar het om een vaste weekend job gaat. (Loon wordt omgerekend van basis uurloon tijdens de week)

Om de goede orde te bewaren wil ik (met lichte tegenzin) een nieuw contract tekenen maar mijn werkgever wil dit met terugwerkende kracht uitvoeren.

Moet ik hiermee akkoord gaan?
Wat zijn de mogelijke scenarios?

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jun 2020 19:44

Als je er wil blijven werken, zou ik de HR van het bedrijf volgen en doen wat ze vragen.

zazzles
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2020 20:42

Als je er wil blijven werken, zou ik de HR van het bedrijf volgen en doen wat ze vragen.
Beetje kort door de bocht maar je hebt geen ongelijk.

Maar wat zegt de wet hierover?

Had de vakbond gecontacteerd maar zij zijn zeer zwart-wit en zeggen mij resoluut het nieuwe contract te weigeren.
Ik wil wel nog ergens de boot in het midden houden maar wel met ondersteuning van de wet.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2020 14:44



Maar wat zegt de wet hierover?

Had de vakbond gecontacteerd maar zij zijn zeer zwart-wit en zeggen mij resoluut het nieuwe contract te weigeren.
wettelijk gezien heb je recht op uw huidig uurloon
wanneer je brutoloon 100€/u meer zou zijn, kan de werkgever zich hiervoor beroepen op een vergissing, een vergissing inroepen voor 1€/u bruto zal de werkgever niet lukken.

bw 21 maart 1804
Art. 1134. Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.
Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.
Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.

wet 3/7/1978
Art. 25. Het beding waarbij de werkgever zich het recht voorbehoudt om de voorwaarden van de overeenkomst eenzijdig te wijzigen is nietig.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”